Barn är så roliga..

Underligt att man lånar andras barn hela tiden.. **Fniss** Det har helt enkelt blivit många kort på Max & Olivia, det sista året, trots att vi inte ses så himla ofta. Kan de bero på deras så självklara sätt att låta sig fotograferas? 
Igår var Olivia så rolig när hon berättade om en reklaminspelning hon var med i, det var för Danone- fransk Youghurt.  Frågade om hon hade fått smaka, men det hade tydligen vart så enkelt att hon bara behövde hålla "den". Hon har vart med i tidningen Mama flera gånger och lite andra småuppdrag. Så kul att hon bara ÄÄÄÄlskar kameror och att vara i fokus! Hoppas att det hänger i =)

Annat än man själv- helst skulle man ha mamma på en armlängds avstånd eller iallafall skulle hon vara med när man hälsade på kompisar. Detta var när jag var riktigt liten-  fast jag har inte blitt nån "showapa" på äldre dar heller. Kommer nog alltid vara en "fegis". När mamma & de hade hyrt kajaker i förra veckan och paddlat runt, ville jag för säkerhets skull veta EXAKT hur det går till:
-Jamen visar han hur man gör då, om man aldrig testat innan?
 -Ja, sa mamma han går igenom lite snabbt. 
- Men man behöver inte snurra runt ett varv medan han ser på eller? frågar jag lite ängsligt..
- Nej det behöver man VERKLIGEN INTE!! sa mamma och tittade på mig samtidigt som hon brast i garv.

Det är så typiskt mig, att vara förberedd på vad som KAN hända, vill alltid veta det. Sedan inte sagt att jag är så jäkla bra på att Förbereda mig... För det kan jag slarva rejält med. Men att vara beredd på vad som KAN hända är en annan sak!!
*******************************************************************************************************************
Med på det Malmstenska hållet börjas det i tid- lilla Klara som är 8 veckor nu, var med i en TV-inspelning nyligen som ska gå i Bolibompa tydligen! Ska bli så kul- fast hon hörs väl mest skulle jag tro?!

Fick frågan för andra gången på en vecka igår, om jag har "en bebis i magen".. Som TUR är var det av "rätt" personer- annars kan man ju lätt ta åt sig på fel sätt... 
Denna gången var det Max, 3,5 år som undrade om jag höll på att "grädda" (eller ja så sa ju han inte men ni fattar väl det).  Förra helgen var det Olivia, 5 år som ställde frågan.  Den gången var jag snabb att fråga om hon tyckte det såg så ut? Nej, men hon bara undrade. Och när man säger "nä" så är det liksom bra med det.  Kanske inte så konstigt ändå att de undrar- eftersom deras mamma just haft en bebis i magen?! Och säg nu inget annat!!!!

Fast lite bebissjuk är man ju, och idag, då, då ska jag hålla lilla Klara-sessan. Med betoning på lilla. Hoppas att hon är på bättre humör idag!
*******************************************************************************************************************

Nu är det verkligen dags att stoppa i sig lite mat, ännu en dag då jag bara druckit kaffe & rökt & käkat godis- istället för att ätit en ordentlig frukost och gjort lunch för en stund sedan. Ooopsidoopsie  =/
Passar på att käka en något sen brunch- för kl.17 åker vi mot Uddevalla.
På återseende!

PS:  På tal om bebisar, Ungar & barn-  Pratade med Cissi förut- och hon berättade att Pussel, hennes Jack Russell är dräktig- ääääntligen! Så i början av augusti kommer det ungar!! Ska bli så kuuul=) Hennes första kull, tur att det tog sig, för Cissi hade inte tänkt att testa para henne nån mer gång, då hon är 5,5 år nu.DS.

 

Kommentarer
Postat av: Tina

hm...det låter som om det när någon som känner av att det värker lite i livmordern?!... ;o) Du skall veta att du får låna så ofta du vill!!! :o)

2006-07-10 @ 21:12:37
URL: http://tinafina.blogg.se
Postat av: Malin

Hoppas du har en fin dag på jobbet vännen... jag har allt tänkt på dig ska du veta - utomhus blir man GENOMBLÖT idag!!! Har varit en sväng till Backaplan och sedan handlat mat på Maxi. Så var man fattig igen! Hörs ikväll kanske? Kram på dig!!!!

2006-07-11 @ 17:29:51
URL: http://mallafors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0