Så härligt och VARMT!!

Igår hade jag en riktigt härlig dag!
Stekande hett ute, så på middagen gick jag & Sofia ner till stranden med hennes barn. Jag fick öva på att köra Simon i sulkyn. Det var inte helt lätt!! En sån där kärra med svängbara hjul som snurrar lite som de vill =)  Jag o Simon plockade snäckor och busade i vattnet. Oliver älskade verkligen att plaska- ju mer det skvätte desto bättre!  Vi hade några härliga timmar vid vattnet och gick sedan hemåt. Svettigt kan jag lova!
Sofia meddelade dessutom att Oliver tagit sina första steg i går!! Skoj! Han är född i maj förra året, och snart får nog Sofian ha ännu bättre koll på sina scrapgrejor om hon ska ha dem i fred!!

Sedan kollade jag till hur det gick för Emil borta på tomten. Han är så duktig och kämpar på i hettan. Det är verkligen som en kokande gryta därborta. Nu har han lagt klart formen till huset, lagt slingor för golvvärmen och kopplat rör & el ( om jag fattat det hela rätt!) . På lördag har han hjälp av 4 "gubbar" för att gjuta. Så spännande!!  Ungefär så här är det tänkt att huset ska bli när det är klart! OBServera att detta INTE är vårat hus! (Önskar att det var gånget så här långt men det lär dröja!)
hustyp
Inte en sån bra bild, men man ser ju UNGEFÄR vad det är för stuk!
Ska bli så kul när det är inflyttningsklart, nästa vår/försommar beroende på hur det fortskrider. Då kommaer jag äntligen att ha ett eget scraprum igen, och det är efterlängtat som ni scrappare förstår...!


 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Oj, vad fint erat hus kommer bli! Simon berättade om vad kul det var att bada i går!
Kram!

2006-07-27 @ 14:54:50
Postat av: Malin

*wow* jag förstår att du längtar tills ert hus kommit lika långt... det ser fint ut! Kul att det går bra för emil-byggare också! lägger han hela sin semester där eller? *ler*

2006-07-27 @ 21:50:41
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: ÅsaF

Åh så underbart det låter med husbygget!! Blir kul att följa här! :-)

2006-07-27 @ 22:42:30
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: elisabethp

Såå fint hus!! Nyfiken på mer inne-bilder!
kram

2006-07-27 @ 22:45:55
URL: http://www.elisabethp.blogg.se
Postat av: Malin H

WOW!
Vilken toppen villa!!
Så snyggt!!!
Längtar tills det är klart för scrap besiktning....
Kram Malin

2006-07-28 @ 20:52:21
URL: http://malinsscrap.blogg.se
Postat av: Tina

Åh, sicket fint hus!..fniss..föreställ dig det i gult så är det precis som det vi har byggt för snart 5 år sedan! ;o)
kram Tina

2006-07-31 @ 22:49:22
URL: http://tinafina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0