Söndagkväll

En helg i min smak har nästan passerat. Inte min smak alltid såklart, men just nu kändes det välbehövligt att bara få vara hemma och ta det lugnt! Igår lämnade jag hemmet i tjugo minuter max (för att hämta mat) och lullade runt i mina myskläder och grejade lite här & var.

Vi fick rensat altanen från möbler och sånt, och jag röjde lite inne. Satt lite med scrapgrejorna med! Med betoning på satt, men ändå! Vi scrappare kan ju som sagt bli lyckliga av vackra mönster, roliga verktyg och vackra dekorationer  =)

Idag har det varit lugnt, en tur till brodern som fyllt år och bjöd på kaffe & tårta. Trevligt! Hans tjej, som nyss fyllt 20, visade mig sin senaste vinst, en sprillans ny barnvagn!! Och för ett halvår sedan vann hon en Maxicosi-grej, vi skrattade gott! Brorsan tyckte att hon kunde vinna lite nyttigare saker istället! Hihi, en sån flax hon haft! Hon tillade att hon deltar ju i ALLA slags tävlingar, men har konsigt nog bara haft turen med sig i "barn"attiraljstävlingarna... Och lite sugen är hon allt på bebis, men ska gå klart skolan först, och det är ju smart tycker jag.
Se på mig- jag är ju närmare trettio ( usch vilket ord..) än tjugofem, och ännu har inga bebisar "trillat ut", så hon har ingen brådska!!
Men vad jag skulle komma till var att jag har haft en tävlingsperiod för en 3-4 år sedan, då jag hade lite flax, TV & DVD med högtalare vann jag i förstapris, och fick lite käcka andrapriser- trots att jag hellre vunnit motorbåten & Badtunnan som var förstaprisen, än badrock- om än lyxig, och en uppblåstbart badfåtölj som var omöjlig att sitta i...
Jag har iallafall passat på att surfa runt & tävla lite nu på kvällen, Emil är och spelar match och kommer inom em timme,
så nu sista stunden ska jag passa på att scrappa- så att man inte kan klaga på att man inte hinner sen..!!

*Ser verkligen fram emot nästa helg- att träffa en massa trevliga scrapptjejer och pyssla med favorithobbyn oavbrutet! GULD!!  Tack tjejer som fixar & Donar för detta event!!

Här är brorsans kort:
Grattiskort till Micke

Nu är jag på G till Vardagsrummet för att se om det går att få ihop nåt!
Ha det gott på er!

Kommentarer
Postat av: Malin H

Du är så duktig!!på färgläggnig av kort!!!! m.m du har många strängar på din lyra....Jösses! Lektion tack!!!
Tack för snälla kommentarer! Ses snart!!!
Kram Malin H

2006-10-22 @ 23:02:08
URL: http://www.malinsscrap.blogg.se
Postat av: Anna

Vilket sött kort Maria.
Jo, ni ska ha induktion i nya huset. MEN man måste vara mer närvarande vid matlagningen. Man kan inte läsa tidningen medans potatisen kokar upp, man måste kolla när fettet smälter i pannan (jag vet då ;O) ), man måste vara i närheten när man kokar något, det tar max 5 min för det att koka upp, man måste vispa i grytan när man gör sås om den är mjölkbaserad. Jo, ni ska ha induktion det är guld när man lagar mat.

Kramen Anna

2006-10-23 @ 09:26:42
URL: http://annastenman.blogg.se/
Postat av: Tinafina

WOW vilket härligt kort du har gjort! Jättefint! Japp gumman, snart ses vi! Åh, vad skoj det skall bli!
Kram Tina

2006-10-23 @ 22:01:52
URL: http://tinafina.blogg.se
Postat av: Malin

låter som helg jag också skulle gilla... *ler* mysbrallor är underbart. vilket gulligt kort du fixat till - du är jätteduktig på att färglägga, vill att du lär mig också! blev det något scrappat? *kramar*

2006-10-24 @ 08:30:46
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: AnnikaS

Kortet till brodern var verkligen jättefint. Mycket varma och härliga färger!
kram Annika

2006-10-25 @ 11:27:04
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: Sara

Vilket härligt kort!
Svar på fråga om dubbeldörr: Den som sitter på stugan nu är lika gammal som stugan, men vi har beställt en ny dubbeldörr, som ska komma när som helst. Diplomats Lovisa - kolla mina bygginlägg så finns den där i vitt (6 juli) med mått. Den dörren man normalt öppnar =gångdörr är standardbredd, sedan brukar dom snåla lite på andra sidan. Klart ni ska ha en dubbeldörr! =OD

2006-10-25 @ 18:24:10
URL: http://sarasscrap.blogg.se
Postat av: Malin H

Tusen tack maria för en härlig helg!!!
Jättekul att du och collage ville vara med!!!!
Så mycket fint du gjorde, blogga dom snälla!!!!
Kram Malin H

2006-10-31 @ 09:46:02
URL: http://www.malinsscrap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0