Album+ Mässa+ kräftskiva = TRÖTT!!

Oj vilken vecka det varit, känns som man inte haft tid med något annat än jobbet & påtandet på albumet till Mamma .
Hann äntligen klart med texterna i albumet 00,15 i fredags kväll. Jag hade tänkt att göra ett koordinerat och mer matchat album, med färger & texter, men det blev ganska blandat, jag utgick mer från varje foto, och tänkte kanske mer sida för sida än album. Nöjd att det är klart!

På  lördag morgon stack jag & Fialisan ner till stan för att gå på mässa: Svenska Scrap & Stämpelmässan på Svenska Mässan! Vid öppningsdags ringlade sig kön mot inträdet rätt lång- kul att se att vi har så många pysseltokar omkring oss!!
Mycket folk och en massa härliga scrapgrejor! Träffade en massa bekanta ansikten- Superkul!!
Några shoppingkassar blev det- EZ-mount, lite distresser, papper och sånt.  ( Tänkte att jag ska stämpla upp lite hÄnglar & stÄnglar-motiv idag!) Vi tog en snabbfika & efter ett par timmars flanerande på mässan åkte jag raka spåret hem till Orust igen.
Switchade om & gjorde en snabb tillpiffning och hämtade Emil, och så åkte vi till Tjörn på kräftskiva hos min mor & hennes man. Riktigt trevligt var det!! Tur var att de (& Emil) köpt ett stort nytt partytält, alla fick god plats och det var så mysigt uppdukat.  Så en massa goda kräftor, sallader, såser, vitlöksbröd, laxpaj, nubbar, glas med vin, dajmtårta & cheesecakes senare blev det både ösregn & blixt å dunder, och torra förblev vi! Kul att träffa mina morbröder & mostrar med sina respektive, och mamma och Anders goa vänner. Alltid så härlig stämning med dem! Ett gäng hade fin present i plojig förpackning,  och Albumet blev succé! (Tur det, hihi )
Vi sov kvar där och vaknade vid halv 10, och hjälpte Anders att städa. Usch vad skaldjur luktar hemskt dagen efter!!
Brunchade lite och åkte hem vid 12.30-tiden. Det hade kommit 33mm regn inatt såg jag på regnmätaren- JA jag vet att det är gammel-varning på det , fast ganska intressant! Såg att alla åar i trakten är kraftigt översvämmade- så är det nog på många ställen kan jag tro!

Ska hinna med att röja upp det värsta hemma här idag, men sedan blir det nog pyssel i soffan med en film och en påse godis!! ( Eller kanske nåt nyttigt för en gångs skull- grönsaksstavar eller frukt??!- ja det återstår att se!)

Trevlig söndagseftermiddag och kväll!


Kommentarer
Postat av: Malin

låter som en trevlig tillställning! *ler* visst är det kul att träffa glada och mysiga människor! och shoppat fick du... lite avundsjuk är jag men,men - det kommer fler tillfällen, siktar in mig på partille-mässan nu, hoppas att du fortfarande vill ha mig med!?! *kram* vi hörs kanske ikväll??

2006-09-03 @ 20:14:00
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: Malin

en grej till *hihi* glöm inte kolla in sena västnytt, elisabeth ringde mig förut och sa att de haft ett reportage - kl 21.20 tror jag det är! *kram*igen

2006-09-03 @ 20:14:36
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: Malin H

Kul att se dig med!!!
Synd....eller kanske tur att man inte hann gå runt mer!!
Kika in på min sida för lite foton..
Kram

2006-09-03 @ 21:49:31
URL: http://malinsscrap.blogg.se
Postat av: ÅsaF

Men hallå, va du där!?! Va synd att jag missade dig. Kul att du fick shoppat lite!! :-) Ser fram emot fina kort framöver nu då! ;-) Kramis

2006-09-04 @ 19:53:59
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: Lovecharmedv

Hi there and nice greetings from Germany. I saw this really good site and thought to sign the guestbook. So keep up the good work - I already added the site to my personal favorites.

2008-01-09 @ 08:46:22
URL: http://lovecharmedv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0