Måndag igen!

Helgen passerade minsann snart förbi! Här följer vad jag gjort ( vet inte hur intressant det är på en skala men...)
LÖRDAG: Upp 7,30.  Fullt att stå i har det varit, hämta färg, måla gavlarna en andra gång ( grannen hjälpte ttill go som han är!), sedan var det kalas hos mamma som fyllde år, och när vi åkte därifrån sent på lördag kväll var vi bägge så mätta, så mätta!  
Trerätters bjöds det på, vad sägs om : Fisksoppa med räkor,  Ugnsbakad fläskfilé med hasselbackspotatis och underbart god sås, och som "grädden på moset" underbar äpplepaj á lá Me med vaniljsås. (och äpplepaj MÅSTE man ta två gånger av oavsett om man egentligen inte kan få ner ens luft i strupen!)
SÖNDAG: Upp 6,45 (ve & huja..)  Datatid först, sedan inventera, sortera & packa om Collage´s dekoartioner inför mässan i Partille till helgen - smågrejor, lådor och annat över hela vardagsrummet och jag var på gränsen till panik kan jag erkänna.. Sedan åkte jag och handlade, och tog med mig nygräddad pizza bort till Emil & "muraren" vid huset. Den satt som en smäck, och sedan tillbaka för att fortsätta min sortering och uppstädning därefter. Fick tvättat en massa, bytt alla textilier (ej gardiner då!) dammsugit, torkat golv, och diskat. Hann precis bli klar till 20.00 när Emil kom hem.

Han är minsann duktig min kärlek, jobbar & står i som bara den. knappt något annat hinns med. Upp i ottan och stupar i säng mellan 21,15-22 utan problem. Ska bli så skönt när de fått takat så att han kan slappna av, ta lite ledigt och hämta orken tillbaka!  Nu är garagegrunden  murad, så kan han lägga det åt sidan. Själva garagebyggnationen kommer inte att påbörjas förrän till våren. Nu finns det viktigare saker att ta tag i !!

På onsdag förmiddag ska jag vara hemma och se när de reser övervåningen- och hoppas på att det inte regnar! Ska ha kameran i högsta hugg och föreviga detta stora moment i byggandet!
Så förhoppningsvis är taket på i helgen!



emiltore

Ovan: Emil och hans far som hälsade på i torsdags en sväng.

Jag skolkar lite från jobbet kan man säga nu när jag skriver. Har packat upp massa nya varor, så man får vila lite då! Men nu är det dags att köra klart så här i sista timmen före stängning.

Hoppas ni haft det gött i sommarvärmen!!
**Kram**

Kommentarer
Postat av: Tinafina

Hualigen vad duktig DU är! Det är inte bara din gubbe som är duktig gumman!
Åh, vad kul att husbygget framskrider så fort! Får såna härliga flashbacks när jag läser om målandet...tänk på att det är för ER skull du gör det! Då kanske det går lättare...
KRAM!!

2006-09-25 @ 22:35:08
URL: http://tinafina.blogg.se
Postat av: elisabethp

Vad spännande med bygget!!!Jag hoppas vädergudarna är med er i morgon. Ser fram emot bilder!!

2006-09-26 @ 20:18:52
URL: http://elisabethp.blogg.se
Postat av: Anonym

Jösses vad ni är duktiga! Fullt upp med att bygga eget hus! Kram på dig! /Sofia

2006-09-26 @ 22:28:17
Postat av: Malin

ja helgen försvann i ett huj - jag håller med! *ler* men det låter som att du fått gjort mycket, hann du vila något? ska bli kul till helgen med mässan, men jag är lite nervös! *kram*

2006-09-26 @ 22:42:14
URL: http://mallafors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0