Bebiskläder och foamstamps

Det är så roligt med internet, all information man kan få på ett enkelt sätt. Men inte bara det- inspiration också! Även om man allt som oftast blir sittandes framför skärmen istället för att egentligen skapa något..
*Känns det igen??!*

I vilket fall som helst blev jag i början av sommaren inspirerad av Lindzi och hennes fina tryck på bodies,  kläder och örngott, och tänkte att det måste jag prova!
Fick till slut inhandlat textilfärg på Panduro, lite svart & en tub med vitt som jag tänkte "skugga" med.

Använde "Philadelphia" Foam Stamps

                  samt Valentine Foam Stamps  .

Eftersom jag hade det liiite rörigt bland foamisarna just då, var jag lite begränsad i bokstavsvalet, men  till slut blev
det så här: Gjorde en till kompisens lilla Thelma också, en rödrandig med hennes namn & några swirlar.
image355 
Mitt resultat är inte i klass med Lindzis, jag är slarvig ooch hade några smärre missöden på vägen:

Stod obekvämt, fick färg på fingrarna och råkade kladda av det på kläderna, råkade tappa foamstampsen osv. Det värsta var när jag skulle dutta med vitfärgen direkt från tuben- den hade en ritspets- och råkade hålla tuben över plaggen och tryckte, och tryckte. Inget hände.... Precis som med en ketchupflaska är det allt eller inget som ni vet...

Vips var det vit färg över hela den vita bodien som tur var, på skrivbordet, mig, golvet och tapeten i andra ändan av rummet.... Ooops!! Tur att jag var själv då, för ramsan jag rabblade var inte såå vacker!

Så några tips:
* Ha inte för bråttom & slarva!
* Foam brush eller stöppelsvamp är jättebra att kleta på färgen med,  ta lagom mycket, så att det inte droppar.
* Får du färg på fingrarna- ta bort det bums!
* Se till att ha en bra, spetsig pensel som gör som du vill, när du ska fylla i färg på motivet. 
 ( ha de min pensel funkat som den skulle hade jag haft mer vit färg i tuben om man säger så...)
* Låt torka & fixera med strykjärn på avigsidan!   Fungerar i tvättmaskin, vräng plagget och kör i 40 grader ( stod det på min färg.)

Jätteskoj, och lite personligt! Dessutom uppskattad present!  


Kommentarer
Postat av: Ita

Tycker de blev jätte fina, alldeles tillräckligt mkt på dem. Snuffis... det var ett mysigt ord!
Kram

2007-08-22 @ 21:34:42
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se
Postat av: Malin

*skrattar* du är för härlig! oavsett vägen dit så tycker jag att tröjorna är JÄTTEFINA!!!! helt underbara... ska nog också köpa lite sådan färg... det kan man ju ha på t-shirts till lite större barn också väl... :) *kram*

2007-08-23 @ 11:42:59
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: nancy

Tror de e någon som e rastlös här för här händer de saker hela tiden. Bodysarna e ju ur söta.tack för tipsen värt att prova på tror jag :)
sköt om dig.
Kram Nancy

2007-08-23 @ 16:03:24
URL: http://pinknanc.blogg.se
Postat av: Tinafina

Åh, vad söta! Hm...ingen dum idé alls!
kram TIna

2007-08-26 @ 23:36:18
URL: http://tinafina.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0