Fyllningsarbete, fest," Fika" och fyllningsbortfall..

Igår var det full fart runt huset här hemma, utfyllnad bakom garage, på blivande gräsmatta och runt huset sysselsatte E & hans bror och en grävmaskinist hela dagen. De små fruktträden E fick när han fyllde utgjorde lite slalomhinder för både grävare & traktor, men klarade sig utan skador.

Besökare kom med fika mitt på dagen, trevligt avbrott.

Kl. 16 åkte jag till Henån för att träffa Bettan och gå på fest. Ett kompisgäng bbörjade förra sommaren att samla ihop "alla de känner" , för gemensamt fest/ kräftskiva. Trevligt initiativ! Ofta ser man vissa bara på denna tillställning... Jag stannade dock bara i 4 timmar, när man inte festar blir man lite seg!, sedan drog jag & B oss hemåt för att äta och se på film. Väl hemma hade E & hans bror plockat en massa björnbär som vi avnjöt med glass. Mums! 
Sedan såg vi " Blood Diamond", jättebra film, som gav åtminstone mig ångest när man ser hur folk beter sig mot varandra...

Idag har jag bara tagit det lugnt, tillbringat en del timmar framför datorn, med uppdateringar och annat skoj, sorterat lite scrapgrejor och scrappat en sida från en fikastund på kiosken i Slussen. 
 image344
Fotografiet är utskrivet på strukturerad Bazzill och därför lite grynigt i scanningen. De mönstrade papprena till hör en gammal kollektion från Cherry Arte. Lite vita rub-ons, Mini-Marks från American Crafts, brads också från AC, blomma Prima, Anteckningstämpeln kommer från Easer. Abigail till QK Revolution.

Vad det gäller min rotfyllning som gjordes i fredags, är det ju en väldans tur att jag ska dit och göra lagningen nu i veckan- det har skett ett stort fyllningsbortfall.... Det "han" fyllde med är redan söndertuggat o borta ( råkade äta ett gäng vingummin, och det knastrade rejält, och vips kunde man plocka bort en rätt stor del av det tanden fyllts upp med =/ ... Tröttsamt!

Näpp nu ska jag se om jag kan hitta några roliga foton att scrappa!  Må gott =)

Kommentarer
Postat av: Erica

Vilken jätte fin LO: Måste testa att skriva ut på bazzill. Kram Erica:0)

2007-08-19 @ 19:58:17
Postat av: Malin

jättehärlig layout - så enkelt och så rent och så snyggt! :) låter som en bra helg... hoppas vi hörs snart! *kram*

2007-08-19 @ 20:31:11
URL: http://mallafors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0