Vem är det bakom scrapbordet?!

Vem är det bakom pysselbordet, egentligen?


Jag scrappar helst när: Så fort det finns tid över, kan vara skönt att få sätta sig en stund och pilla bland grejorna, även om det inte är så länge. Scrappar gärna med andra på träffar etc!

Mitt pysselbord måste innehålla:  Massor av olika papper, min skärapparat, chalk, brads och bokstäver i flera former. Använder min QK / Rev. oftare numera är förr, och det är ju bra!

Något icke-typiskt scrapbook-material jag använt i en LO:  Hmm, vad kan det finnas i de "gamla" albumen?! Måste kika, inte så mycket exotiska saker, hittade mest garn, spets, knappar, biljetter och sånt, men en torkad sjöstjärna fanns det i alla fall =)

Medans jag scrappar så lyssnar/ser jag på: Antingen TV, eller så lyssnar jkag på radion. Oftast är ju datorn igång, så då blir det oftast mer surf än scrap tyvärr..

Det jag vill berätta om är:  Mitt liv och min familj. Händelser och de människor som finns runt omkring. Önskar att jag scrappade lite mer vardag. Ska bli bättre på det för Theas skull!

Färgkombinationer jag gillar: Gillar blått, grönt, turkost och brunt just nu. Tycker det är fräscht med lite vitt, beige eller svart till.

Vad inspirerar mig?  Tidningsartiklar, nätet, andra scrappare. Ofta kan man se nåt man gillar, som kan kicka igång ens egna tankar.


Du ser ofta på mina Lo´s:
QK och knappar just nu.

Men du hittar aldrig..:   Ritad doodling, jag är helt värdelös på det!

Detta är pyssel- jag i ett nötskal:  Ibland kan det gå åt många papper innan man hittar det rätta =) Lite snabba klipp kan det bli ibland...  Kan bli lite trött på min stil ibland, då det lätt blir så att man spårar in på en väg och så blir det ofta ganska likt det man gjort innan. Älskar i vilket fall som helst att få hålla på med papper, foton och alla roliga dekorationer!

Min uppmaning till dig: Ha roligt när du skapar, och bevara även vardagliga bilder, ting och "sayings" i din scrapbook- vardagen är ju trots allt den största delen av våra liv!

Jag utmanar i min tur: Karin, Sofia och de som inte gjort detta innan!

image395


Kommentarer
Postat av: elisabethp

vad roliga saker att läsa om dej!! Jag hoppas vi ses snart!
kram

2007-10-11 @ 18:44:00
Postat av: Kada

Utmaningen antagen *ler* Vilket härligt höstfoto du tagit, underbart!

Hoppas vi kan ses snart, jag är dock fortfarande förkyld :-(

KRAM!

2007-10-14 @ 17:30:41
URL: http://kada.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Underbar bild i förra inlägget. Vilka godingar! Fjunesöta, båda två.
Sitter på jobbet, ute e det grått.
Städade lite i pysselrummet igår, men var jag än letade så hittade jag inte inspirationen.
Kanske måste shoppa lite först?!? Det brukar hjälpa...hihihi
Snusa på nu med lilla Thea.
kram Elisabeth

2007-10-15 @ 10:25:33
Postat av: Anneli

Kul att läsa om scrap-Maria! *L*
Hoppas allt är väl med er?!! Dyker du upp på Srappeningen?
krAM Anneli

2007-10-15 @ 11:33:30
URL: http://anneli68a.blogg.se
Postat av: Malin H

Kul att se dig idag!!! Du såg verkligen, som jag sa till, fin ut!! Smal å snygg fast du precis fått en sååå ljuvlig liten tjej!!!
Synd att hon sov så sött....*ler*
Kram kram

2007-10-16 @ 23:10:56
URL: http://malinsscrap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0