Veckan som gått

måndagen åkte jag och Thea iväg ensamma till Stenungsund. (utan pappa alltså ) Där mötte vi upp Mormor på jobbet och tog en fika och shoppade lite smått. Skojigt! Skulle framkallat kort, men det var stängt för ombyggnad.. Retligt! Ville ju ha bebisbilder att scrappa !!

På kvällen hade vi besök av Sofia! Det blev en mysig pratstund med babbel om scrap och annat. Lilla Thea hade långvarigt besök av John Blund, så det var inte mycket hon visade sig för Sofia, men hon kommer nog att se henne fler gånger! Se vilket ljuvligt kort Lillan fick:
image387
Och så fick hon en "Min första Bok" ! Perfekt, jag hade ju tänkt att scrappa en  nu under sommaren, men se det "hann" jag inte med! Tack Sofia !
*************************************

tisdag förmiddag kom min bror hit med tjej och lill-tjej, så det blev fotografering, prat, mat, promenad och så hela dagen. Sedan åkte vi i ilfart och hämtade ett trådlöst modem ( som jag f.ö ännu inte kopplat in), postade grejor och handlade, kom lagom hem för ett nytt besök från Emils kompis med sin tjej och två busiga småtjejor!
Så denna dag var fullspäckad!
************************************
Onsdag, tja då tror jag inte att jag o lillan gjorde så mycket fakiskt!
Jag fick iallafall laddat upp bilder för framkallning hos Fuji. 
Minnet är kort! 
************************************
Torsdag var det dags för Theas andra BVC-besök. Hennes tillväxtkurva går spikrakt uppåt och hon har ökat 115gram de 5 sista dagarna. Och det är ju tur- för hon äter onekligen ofta!!
Ett snabbesök hos en väninna, och sedan åkte vi hem igen. Sedan var det mycket TV-tittande under amning, samt lite "datande" när det var sovdags för bebis.

Blev så förgrymmad, en kille ringde och försökte sälja webbsida till mig ( Collage) för 1 kr. Man fattar ju att det är en hake med det hela, och jag sa att jag inte är intresserad om det innebär att man hamnar hos ett webbhotell som kostar FLIS varje månad. Nej då lallade han på, det bestämmer man själv etc. OK, tveksamt tänkte jag att jag kan ju alltid testa, och hade nämnt för honom innan att jag verkligen INTE vill bli uppbunden på en massa dyra kostnader, avtal och så, för en av mina kompisar har råkat ut för detta och trots att hon lade ner sitt företag var hon tvungen att betala till detta företag i 3 års tid, och har just kommit ur avtalet!!! Som för övrigt betingar ett pris på 8.856 spänn per år!!  Visst vet man ju att det kostar, men man vill ju inte betala dubbelt!
Dessutom säger han inte varifrån han ringer- för då hade jag ju sagt bye tidigare.. Det ska ju vara så personligt, jäkla säljare!
Han mailar mig iaf ett avtal, som jag ser en snabb skymt av innan Thea vaknar och skriker. Tur! En riktigt bra anledning att lägga på och be att få återkomma. Kollar avtalet och ser att det är precis som jag befarade- han jobbar för samma företag som "lurade" min kompis. Ringer henne för att prata av mig, hon har inga goda ord att vitsa dem med om man säger så!
Som avslut på kvällen mailade jag ett svar på hans avtal där jag fick "vräkt ur mig" allt (fast ganska trevligt ändå), och bestämt hävdat att jag INTE är intresserad!! Ska lära mig säga som E: Tack och HEj! och vbara lägga på luren, eller som pappa: "Kostar det något? Nej då är jag inte intresserad!" Så passa er för telefonförsäljare ;-)   ( Säger hon som spärrat hemtelefonen iallafall)

************************************
Fredag var det idag, lugn morgon efter en lugn natt- Thea ville bara äta en endaste gång, kanske för att hon var mer eller mindre vaken hela dagen igår?! Ännu mera slappande framför tv:n, har aldrig sett på burken så här mycket!
Hämtade posten, och Oj vad skoj! Här fanns fotona jag beställt och en PIF ( Pay it forward) från Morfen!
Lite som en RAK kan man säga, hon hade en utlottning bland de som kommenterade i hennes blogg, så i nästa inlägg kommer jag att göra likadant! Tack Anna för ett superfint litet kit!

Lilla Thea har badat, och mamma och pappa filmade och tog kort! *Skrattar*

Nä nu ska jag se om jag kan scrappa något, tex. grattiskort till Mammas 50-årsfest imorgon, sent ute som vanligt!

I kväll blir det  nog bara TV-mys och en syndig fredagspizza!

Oj då, långt blev det också =)

Önskar Er en mysig helg!!
***Kram***
image388


Kommentarer
Postat av: Erica

Skönt att höra att du slappar lite framför TV oxå... Kram Erica

2007-09-21 @ 23:53:12
URL: http://ericasscrap.blogg.se
Postat av: Anonym

Tel försäljare ska man aldrig lite på! Stackars folk som jobbar som det, att alltid bli ifrågasatt.... men det är ju ett val man gör. Skönt att du inte gav dig in i det avtalet iaf.
Kram

2007-09-22 @ 10:47:45
Postat av: Ita

Skriver från P:s data och glömde attskriva in mitt namn.. Det var lilla jag iaf =)
kram igen.

2007-09-22 @ 10:48:40
Postat av: Annika

Visst kan alla dessa försäljare vara som en böld i röven :-(.Bra att du tackade nej! Ha det så gott.Kram Annika

2007-09-22 @ 20:30:27
URL: http://mellbina68a.blogg.se
Postat av: Sofia

J***a telefonförsäljare, som bara ska luras!
Bra att Thea hjälpte till att snoppa av honom!!!
Kram Sofia

2007-09-22 @ 22:34:20
Postat av: Anneli

Konstigt att dessa tel.försäljare har så förb-at svårt att ta ett nej! Bra att du stod på dig med hjälp av Thea! *L*
Vilket underbart foto!!!!!!!!!!!!
krAM Anneli

2007-09-23 @ 21:25:19
URL: http://anneli68a.blogg.se
Postat av: Malin H

Kul att höra om din vecka! Du verkar ha att göra du !!
Skönt att höra om lugna mys-stunder i soffan med :-)
Hoppas på en titt snart!!!
Kram kram

2007-09-23 @ 23:15:29
URL: http://malinsscrap.blogg.se
Postat av: Kicki

Vilket gulligt kort du gjort! :D
Tusen tack för kommentaren i min blogg! Nä, ingen bebbe än, men snart hoppas jag! :D
Kram Kicki

2007-09-25 @ 16:22:21
URL: http://kickis.blogg.se
Postat av: Malin

åhhh vad roligt att läsa... låter härligt Maria - hoppas att jag kan komma upp och hälsa på dig snart, vi kommer gärna hela familjen om vi får.. *kramar*

2007-10-02 @ 12:38:42
URL: http://mallafors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0