Färdigställt och scrapparfrågor!

I morse var det fullt av fula, blöta flingor i luften och på marken här hemma, och efter vår morgonpromenix till brevlådan gjorde jag klart några LO:s som legat ett tag. Har ändrat och grejat på den ena men nu lade jag bara till lite utstansad text för att få undan den. Den var efter en skiss på SWE men det stämde inte riktigt med fotona.
image496
Och kusinen efter dopet:

image497

Jag har märkt att jag använde min QK mer sedan Cookie Cutterdiesen kom, de är ju bara superbra!
Synd att man inte har fler alfan bara =)

Annars använder jag mest alfastickers, nån rubon, knappar & floss och ofta journalingstämplar.
Skralt med andra dekorationer, och så har det bara blivit. Konstigt när det finns så mycket fint.

Under helgens röjande- jo numera är vårt TV-rum uppe fullt brukbart om än något ekande, glest möblerat och tavellöst- så kollade jag igenom mina scrapalbum.
De första jag gjorde under 02-03-04 tycker jag är OK. Det är raka linjer, brads, öljetter, QK, lite band, garn, knappar och väldigt basic.
Det var väl 05-06 när akrylfärgen och foam stampsen kom med i bilden som jag inte riktigt känner mig tillfreds med resultaten! Tycker att det ser kladdigt ut och inte speciellt kul i vissa fall! Där ser man hur det/man ändras!

Kanske är det därför jag har återgått till det enkla igen?

Någon freestylescrappare är jag inte tyvärr-kan varken rita eller skriva snyggt, och jag kan beundra många duktiga scrappares alster och häpna över hur de får till det så fint! En del är ju helt otroliga med pennor, saxar och fantasi.

Så mina frågor till dig!
* Vad använder du mest just nu?
* Hur skulle du beskriva din stil?
* Finns det någon period under din scraptid där du inte är så förtjust i dina LO:s?
* Tycker du att ditt scrappande har förändrats mycket sedan starten, och vad beror det isåfall på?

Nyfiken i en strut är jag så svara gärna här i bloggen eller i din egna!

Allt för nu, kram!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth T

Fröken fyrkant, det e jag det! Allt e ganska likadant, enkelt, rakt med lite dekorationer. tycker om att se bilden. Vill inte gömma den bakom för mycket lull-lull.
Hm, en del små plastdetaljer från förr gillar jag inte idag men men smaken utvecklas så det e bara att gilla läget.
kram kram
Thea e bara för sot!!

2008-04-08 @ 14:32:31
Postat av: Ita

Hon e så söt din lilla dotter! Man bara smälter när man ser henne *ler*, Kul att höra dina tankar om scrappandet. Ska se om jag inte kan svara på dem senare, så håll ögonen öppna.
Kram

2008-04-10 @ 08:37:31
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se
Postat av: Malin H

Så mysigt att träffa dig! Om än bara en pyttekortis!!!
Vad fint ni fått det!!!
Måste verkligen komma och se det live!
Kram kram

2008-04-10 @ 22:36:24
URL: http://malinsscrap.blogg.se
Postat av: Morfen

Åh så fina layouter!!
Jag svarar på dina frågor:
Vad använder du mest just nu? Mönsterpapper som bakgrundspapper, bling och akryl.
* Hur skulle du beskriva din stil? Ganska enkel men busar till det ibland. ;)
* Finns det någon period under din scraptid där du inte är så förtjust i dina LO:s? Mina första babylayouter till Téa, men det var då jag kom igång på riktigt med scrappandet, men jag hade kul när jag gjorde dem. :)
* Tycker du att ditt scrappande har förändrats mycket sedan starten, och vad beror det isåfall på? Ja absolut! Jag vågar mer, har mer material att välja på och min känsla för komposition har utvecklats.
Kramis!

2008-04-11 @ 20:54:04
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: malin

härliga layouter vännen - det är så kul att du scrappar en massa!!! frågorna ja... jisses - jag är inne i en svacka igen och vet varken ut eller in :( men... äh jag svarar itne nu *ler* tar det en annan gång, är det ok??? *kraaaam*

2008-04-12 @ 15:19:31
URL: http://mallafors.se
Postat av: Emreagnethe

Very nice and well designed web site. Great content and a fascinating read, keep up the good work and looking forward to more in the future.

2009-07-13 @ 07:50:21
URL: http://emreagnethe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0