Ny vecka, nya tag!

Helgen som var gick fort! (Fast det gör ju alla helger..)
Och just nu kommer jag inte ens ihåg vad vi gjort....  Hmmm..
Jo just det på fredag em när Emil kom hem tog vi en liten tur till GBG o kollade på verktyg och lite annat, även en sväng till en möbelaffär, fast tyvärr kom inget med hem denna gången.
På vägen hem ringde mamma och ville att vi skulle komma dit, så vi tog vägen om dem och fick middag, kaffe och en pratstund. Trevligt!

Lördag: Jag och Thea åkte och hälsade på min f.d jobbarkompis som ska bli mamma och en vecka- vilken rund fin boll-mage hon hade! Och "boat bebis" hade hon gjort!
En tur på Loppis blev det med, men bara små inköp, jag har fått dille på gamla broderade dukar så en liten blev det. På kvällen satt vi och kollade på TV och åt tacos, snabbt & lätt.
 
Söndag: Min bror med familj kom hit, så vi promenerade med bebisarna och fikade medan E & M svetsade i garaget. Sedan  blev det pizza och såg "Pirates of  The caribbean 3 " och den var ju inte speciellt bra.. Gillade 1 & 2 ganska bra, men denna var ju alldeles för lång! Det var söndagen det !
***********************************************************************************************************************''

Idag har mamma varit här och haft hand om Thea en del. Så skönt! Jag var hos optikern och på mataffären och på "Posten" i lugn & ro! Medan mamma var hemma med lilla T och sydde klart gardinerna till köket! Det kändes lyxigt ! Ska se om jag kan ta nån bild & visa snart.

Operation SCRAPORGANISERING STARTADE sedan:
Jag började sortera mina scrapgrejor in i bokhyllor och rensa lite, men det är så mycket smått så jag vet knappt i vilken ända jag skall börja! Har kommit en liten bit iallafall! Hade beställt Making Memories Desktop Carousel och inredde den litegrann, den är ganska stor och tronar nu på skrivbordet. Praktisk, då man kan snurra den!
image437

Inser att jag måste tänka igenom lite mer noggrant hur jag vill ha min förvaring.
Vissa grejor måste man se för att komma ihåg att man har dem- och använda dem! Är trött på att bara samla på mig, vill ha nytta av grejorna med! Så jag funderar lite till, medan jag sorterar bort vissa grejor så att det är lättare att organisera. 
Nu ska jag umgås lite med familjen, hoppas ni har en skön kväll!


Kommentarer
Postat av: Malin H

Wow! Vilken kavalkad i inlägget under!!!
Så massor av fint du gjort!!!
Låter som ni har full upp!
Detta med förvaring är verkligen ett gissel....jag ska ju snart planera min nya hörna....vet bara inte ännu om det blir uppe eller nere....i samband med köksrenoveringen!
Kram kram

2008-02-04 @ 19:48:39
URL: http://malinsscrap.blogg.se
Postat av: Anneli

Ja helgerna har en tendens att gå väldigt fort!
Inte fel att organisera lite. Känner mig lite ensam nere i min pysselvrå i källaren så just nu är hela köksbordet belamrat med scrapsaker.
Må så gott! /krAM Anneli

2008-02-05 @ 08:33:30
URL: http://anneli68a.blogg.se
Postat av: Ita

Det är ju det där elendet att man bara vill ha nytt hela tiden och glömer av att använda det man har... även sååå typiskt mig. Ha en bra vecka
Kram

2008-02-05 @ 11:48:42
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0