GOTT NYTT ÅR!!

Så var vi inne på 2008!!
Hoppas att detta blir ett bra år, fyllt med glädje, kärlek, roliga händelser och skaparlust!!
Har ni haft några nyårslöften?

Jag har bestämt mig för att försöka bättra mig på ett par punkter, allt för att göra livet lättare!

* RENSA &SORTERA -  Eftersom vi inte har så himla mycket förvaring ännu, även om ytan finns, och eftersom jag har en hel massa ouppackade lådor "från förr" så har jag tänkt att gå igenom ALLT- slänga, skänka,  packa undan eller ta fram.  Dels för att jag inte vill spara en massa skit, och för att man glömmer bra saker man har också! Jag vill ha ordning på mina saker, och hellre ha få, men bra saker istället för en massa grejor så det blir plottrigt.
 
* PLANERA - Ibland kan man bli så trött på sig själv, jag har en tendens att slarva med planering, tänker att det ordnar sig...  Nääää, nu ska jag börja skriva listor!  Med mjölk i hjärnan numera så behöver man lite hjälp på traven! Lättare att se vad man ska göra, handla och fixa. Listor blir det helt klart!

* MOTIONERA & TA BÄTTRE HAND OM MIN KROPP- OK, jag vet att detta är det ständiga löftet, men samtidigt vet man ju att det tyvärr inte kommer nån ny beachkropp på posten. På nybliven mammakropp finns ju en del att förbättra, i alla fall hos mig. Ett steg är att fika mindre och promenera mera! Det får bli till att gnaga morötter och ta nya Ipodkompisen med ut lite oftare! Har funderat en del på GI-metoden som är så poppis, men man är ju så bekväm... Jag bestämmer därför inget utan ser efter vad jag har lust med längre fram.

* NJUTA - På denna punkt är de viktigaste sakerna- vara med min underbara familj, se hur Thea växer och frodas, och ta mig tid att göra saker som gör mig glad & Lycklig!  Scrappa lite mera, umgås eller bara vara- att känna efter vad som är viktigt och även att leva i nuet och njuta av vardagen!

Detta var lite saker jag funderat på.
Har DU nåt nyårslöfte eller några roliga planer?

Må fortsatt gott denna första januaridag 2008!

image429

Bilden är från i söndags då solen äääntligen var framme och vi tog en promenad hemmakring.
Vårt hus i bakgrunden.



Kommentarer
Postat av: Malin

gott nytt 2008 vännen - det låter som smarta löften... själv har jag inte löften men dock några mål som jag filar på, tänkte blogga dem när jag klurat färdigt :) *kramar* ses vi på lördag????

2008-01-02 @ 12:46:51
URL: http://mallafors.se
Postat av: Ita

Jepp, 1 löfte ska jag försöka infria iaf... Jag tänkte att jag skulle bli lite mer positiv! Känner mig själv så neggo ibland och det mår ju ingen bra av, vare sig jag eller P eller ngn annan runt omkring mig... Så underbart härligt och fritt erat hus ligger.
Kram

2008-01-02 @ 18:48:59
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se
Postat av: Malin H

Bra!
Låter toppen dina "löften" Himla bra att inte ha "löften som- jag ska aldrig mer....
Bättre att vara realist!
Hoppas vi ses snart!
Kram kram

2008-01-03 @ 18:06:14
URL: http://malinsscrap.blogg.se
Postat av: Tinafina

GOD FORTSÄTTNING PÅ 2008!
Åh, vad fint huset ligger!
Ska vi försöka oss på en date igen?!
Många kramar från Tina

2008-01-10 @ 22:17:36
URL: http://tinafina.blogg.se/index.html
Postat av: Anneli

Här har det skapats en del sen jag var här sist! Och hon växer, lillfia! *L*
Smarta mål du satt upp!
krAM Anneli

2008-01-11 @ 10:14:03
URL: http://anneli68a.blogg.se
Postat av: Morfen

Utifrån bilden kan man inte tro att det är januari... snarare en vårdag i april. Ur led är tiden. Jag har inte avgett några nyårslöfen, men jag har såklart förhoppningar om att det blir en bättre sommar, att jag ska bli lite bättre på att ta hand om mig och att vi får vara friska allihop. Kram!

2008-01-11 @ 13:46:35
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: malin

hallååååå nu får du uppdatera kompis -vill se något scrappat! =) *kramkram*
hoppas allt är bra med dig

2008-01-18 @ 15:14:35
URL: http://mallafors.se
Postat av: Annika

Mycket bra mål du har satt upp...inget av det är ju omöjligt! Så härligt ni bor, medicin för själen! Så stor hon hunnit bli den lilla...Ha det så bra.kramar Annika

2008-01-19 @ 22:28:21
URL: http://mellbina68a.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0