Kamerafunderingar

När jag fyllde önskade jag mig bidrag till en ny kamera. Och det fick jag =)
Jag har länge velat ha en av Canons systemkameror, men det kom en annan kamera och gjorde mellanspel.  Nu när det väl är dags kan jag inte bestämma mig!

Ska jag välja en EOS 400 eller ska jag välje den nyare modellen 450? Den sistnämnda är ca 1500:- dyrare beroende på var man kollar. De största skillnaderna jag noterat är att 450 tar 3,5 bilder/s mot 3/s, har över 12 milj.pixlar mot 10, och tror det var 3"skärm jämfört med 2,5".  Tror att det var såhär i alla fall. 

Ska man välja den billigare varianten som egentligen är rätt likvärdig för en glad amatör, och spara till ett till objektiv, eller ska man ta den nyare varianten?

Vill gärna höra DINA kameraerfarenheter, speciellt vad det gäller Canons EOS-varianter, och få bra råd! Hoppas nån kan råda mig!

Kommentarer
Postat av: malin

ja alltså... jag är kanske partisk men... jag har ju en 400 och jag tycker att den är toppen. min känsla är att du hellre ska lägga pengar på ett extra objektiv, jag tror inte skillnaderna på de kameror du nämner är så stora - då är det bättre att jämföra en ännu värre canonkamera om man ska lägga några (typ många) tusenlappar till...



bara en fundering från mig :) kram hoppas du snart kan köpa dig en ny kamera - det är ju såå kul

2008-06-10 @ 22:02:05
URL: http://mallafors.se
Postat av: Ita

Jag är verkligen en glad amatör och kan ingenting men jag älskar Canon Eos, har haft en analog system, en eos 300D ohc nu har jag en 40D, det vart en dröm som gick i uppfyllelse men den e ju igentligen för bra för mig, jag kan inte utnyttja den.... men min förhoppning är att jag ska lära mig ler. Om jag inte hade haft ngt annat objektiv så skulle jag nog valt 400an och sen köpt mig ett större objektiv, eller macro. Har ett objektiv som är Sigma 18-200mm som jag e nöjd med, då kan man trots allt ta på lite avstånd och ändå inte bara få en jätte liten fläck på fotot. E för lat för att bära med mig flera. Lycka till, Det kommer bli bra vilket som, och som sagt, jag kan ingenting!

Kram

2008-06-10 @ 22:19:24
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se/
Postat av: Nancy

Du får snabba dig lite att bestämma dig så du hinner få de där 560kr tillbaka från Canon innan 30juni :)Och glöm inte att jämföra priserna Elgiganten har ju prisgaranti.

Bara en liten parantes till dtt inlägg.

sköt om dig

kram

2008-06-11 @ 12:03:53
URL: http://pinknanc.blogg.se/
Postat av: Malin H

Säger som de 2 innan mig!

Ta 400:an den är bra nog! Så får du pengar till objektiv!!!

Kram kram och lycka till

2008-06-15 @ 16:33:22
URL: http://malinsscrap.blogg.se/
Postat av: malin

har du bestämt dig??? har du bestämt dig??? har du bestämt dig??? :) :) :)

2008-06-15 @ 19:58:17
URL: http://mallafors.se
Postat av: LenaS

Håller med de andra kör på 400 så stor skillnad är det inte, lägg i så fall pengarna på ett annat objektiv i så fall, jag har en eos 350D och är supernöjd....

/LenaS

2008-06-16 @ 21:06:50
URL: http://lenasochronjasscrapp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0