Skåp-make over

Detta gamla skåp köpte jag för ett tag sedan på Lions.  Älskar stilen, de svängda benen och ornamenten.
När Thea har slumrat ute i vagnen har jag snabbt smitit ut och slipat och målat på det. Efter ett par veckor var jag klar med vita penseln. Sedan har jag fått vänta ett par veckor på att få in det i huset med!
Gamla rejäla skåp väger bly, inget IKEA-material i dem precis!
Har ännu inte bestämt vart det ska stå, men det får skymma elementen på övervåningens TV-rum så länge.


image535

Förebilden hittar jag inte nu, men det var mörkbrunt !

Så nu återstår det bara att pynta, fylla och sätta på nya lås och knoppar.

Tar det en dag det regnar ;-)!

Nu ska jag och Thea till en tjej i mammagruppen och fika.
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: malin

åh vad snyggt - gammaldags men ändå modernt!! kommer att passa hur bra som helst hemma hos er, oavsett vart du väljer att placera det :) kram

2008-06-08 @ 20:57:07
URL: http://mallafors.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0