Vardagsrummet uppe

Börjar äntligen ta form!
Sedan länge har jag ju tänkt att det ska vara mörkt trä, typ Indobrunt, och  vitt som ska dominera.  Vill ha lite marint stuk
här uppe, vi har nåt sjökort och ett par tavlor med havsbilder på. Tycker att det passar så fint till den randiga tapeten.
Nu i april -maj började vi ju äntligen använda rummet som bara vart avställningsyta innan.

I förra veckan fick jag ett ryck och köpte gardintyg, svart med ganska stora stjärnor. Tänkte göra kappor med öljetter upptill. På en 5-meters längd blev det inte mindre än 38 öljetter, och på de två 2-meters längderna blev det typ 12. Tillbringade halva fredagen och halva söndagen med att vika, stryka, nåla, sy, märka ut öljetternas placering och slutligen sätta fast dem. Hu vilket pill!!  Här kom mitt scrapstash till nytta- den breda, vita pennan från  ZIG var toppen att märka ut var öljetterna skulle vara ;-)

När jag väl var klar och fick upp den långa kappan, kändes det sommarstugeaktigt och lite plottrigt, trots att stjärnorna är gansa stora ser det lite rörigt ut vid först anblick. Nu har jag vant mig, med allt det jobbet får de allt sitta ett tag oavsett vad jag tycker, men varför blir det aldrig som man tänkt sig i huvudet??!

(Nu ska E sätta upp de restrerande stängerna idag så är gardinbiten klar iaf)





Duk till skänken som matchar

Nästa steg är att skaffa en ny TV-bänk, nån hylla och ett gäng blommor. Ska se om jag kan ta tag i blommorna idag kanske? Måste vara nåt tåligt eftersom solen- när den behagar vara framme- gassar här den ganzen tag. Funderar på lite stora murgrönor på båge och fredskallor kanske...  Lite solskyddsskärmar så funkar det nog med det mesta.

Hej svejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0