Nu drar det igång på allvar!!

Japp, i morgon är det arbetsdag och från och med nu ingår det även hämtning & lämning på dagis i vår vardag!
 Måste säga att de verkar supergoa på dagis och att Thea tycker att det är skoj att vara där, tack och lov! De är så duktiga på att ta kort och visa vad barnen gör, jätteroligt att se!

Annars har jag haft en "down"period på sista tiden. Inte så att jag är ledsen på något vis, inte alls.
Snarare trött och oföretagsam! Det är stressande att känna sig oproduktiv tycker jag. Inget scrappat, inget pärlat, men däremot  sydde jag faktiskt lite nya soffkuddar och ett par "knytband" till vardagsrummet för typ 2 veckor sedan. Fick ett så bra tips i Lindzi´s blogg, tyger på Etsy. Så snygga lime/ turkosfärgade tyger av Amy Butler ! Gillar hennes papper skarpt, och ångrar att jag inte slog till på väskorna hon gjorde för nåt år sedan. Det lustiga var  i alla fall att jag och min mor satt i soffan och funderade på färger, och jag tyckte lite turkost, men nog också lime. Turkost för att det är snyggt- men också passar ihop med det turkosa i rummet intill. Mamam föreslog även orange. Dagen efter, när jag surfade runt hejvilt, hittade jag länken med tygshop- precis vad jag sökte! Beställt var det här! Nån syexpert är jag inte heller, symaskinen behöver nog en service- trådspänning och sånt "strular lite", ibland verkar det som om det är resårband man syr fast i tyget... Retligt!
Men men, kontentan av det hela- lite vårigare i TV-rummet har det blivit åtminstone!
Lilla fröken T´s krafter sinar lite tidigare om kvällarna nu sedan dagis kom in i bilden, och vi har fått lite mer tid i lugn & ro. Kanske är det därför man känner sig lite extra overksam- för att man hade hunnit scrappa lite  etc. Jag har tillbringat en hel del tid att bara surfa runt, planlöst. Och har jag saker att verkligen göra har jag vart tvungen att skriva upp dem för att inte glömma =)  Nu är dock min måsten för idag avklarade, och såhär efter 3 timmar bakom skärmen och jag lite trött i ögonen! Babbel babbel babbel.

Före-bild TV-rum:


Och nu är det så här( borde ta bort/byta filtarna med, men de skyddar soffan så bra) :


Så, det om detta!

Nu är det lite "nattamat" och sedan nana kudden.
Sov gott!
 

Kommentarer
Postat av: malin

åh så fint du har gjort - tänk vad det piggar upp med lite färg... vi skulle behöva en makeover i vårt vardagsrum (men det vågar jag inte säga högt hemma skrattar) - japp, jag kollade om mässhelgen, hur passar det er - det vore ju kul att bestämma något, Marcus tyckte nog att det lät bra ;) kramkram

2009-02-12 @ 07:52:19
URL: http://mallafors.se
Postat av: Erica

Jätte fint med lite vårfärger.... även jag behöver fixa lite men men .... har jag väl hamnat i soffan är det såååå svårt att ta sig upp därifrån. kramkram Erica :)

2009-02-12 @ 10:06:43
URL: http://ericasscrap.blogg.se/
Postat av: nancy

Riktigt nice.

Kramiz Nancy

2009-02-13 @ 02:31:07
URL: http://pinknanc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0