Vilken kalashelg!

En sån toppenhelg vi haft! Slutade jobbet vid 17 i fredags och åkte på kalas till min pappa. Solen sken och vi var ute en del, det är så vacker utsikt hos pappa så man kan njuta som bara den:

Här bodde jag dels som liten, 1 år-3 år eller nåt sånt, och sedan hyrde jag huset nåt år när jag flyttade hem igen från Göteborg. Underbart på sommaren, och vackert året om!



Thea hoppas med kusin Holly på granntjejernas studsmatta, vi fick nästan muta med bullar för att få dem därifrån ;-)

Kort till pappa, med nya stansen

På lördagen fyllde jag år, och fick paket på sängen vid 6tiden när Thea vaknade och skulle ha "LL". En smaskig parfym och ett svalt, snyggt nattlinne fanns i, och strålande morgonsol på utsidan- sämre kan ju dagen starta!

Jag åkte och handlade, och kutade in på loppis en snabbis- lite skålar och en gammal byrå väntade bara på mig :), måste dra fram slippapper och målarpenseln snart!

Sedan var det cheesecaketillagning och städning och på eftermiddagen kom lite släkt hit o kalasade.
Himla mysigt! En promenad runt grannskapet tog vi hela gänget, så skönt så.


Det härliga "ljushuset" och Gerberaformen, sedd hos Leila och Mat-Tina valde jag ut själv för ett tag sedan när jag o Mamma var på shoppingtur :)  Ett gäng fina böcker, en stor smultronblomma och skor fanns också med, jisses vad bortskämd man kan bli!   
En riktigt toppenfödelsedag på alla sätt!

Söndagen strålade ju den med, fick fint MorsDags-paket  med örhängen, halsband & armband av Thea, redig tjej på att shoppa! Sedan åkte vi och lade i båten, och tog en härlig tur nästan till Henån och tillbaka. Fick inga kort tagna, då Thea satt i min famn. Hon sov halva turen och vaknade lagom till vikom i hamn, och tog en bulle på bryggan. Mysigt!
Sedan tog hon sig ett dopp! Hon gick i strandkanten och fick ett ryck att springa, fast lite för fort, och lade sig raklång i plurret!
 
Hem på lite käk, och sedan hälsade vi på Cissi & Jocke som äääntligen flyttat in i huset! Härligt, vad jag väntat på detta!

På eftermiddagen var det MorsDags-middag hos min mamma, gott grillat på altanen, som en riktig högsommardag!

Sannerligen ingen tillverkare av exklusiva kort, det är rätt besvärligt att skapa nåt i mitt kaos på pysselbordet just nu ;-)
Ska investera i hyllor och organisering till vår övervåning och smatidigt röja rejält bland pinalerna så man hittar!!

Om du orkat hänga med ända hit ner är du inte dålig!  Nu har jag en nyvaken tjej, trött efter alla helgens kalas, i knät och ska fixa frukost. Sedan väntar jobb & dagis på oss, men på återseende!
   

Kommentarer
Postat av: Anneli

Grattis i efterskott!! Lät som en toppen helg, min var ungefär likadan med kalas i lördags och mors dagsfirande igår.

krAM Anneli

2009-06-01 @ 10:20:57
URL: http://anneli68a.blogg.se/
Postat av: Sara

Grattis i efterskott :) hoppas allt är bra med dig!

2009-06-01 @ 19:08:04
URL: http://saaaja.blogg.se/
Postat av: malin

grattis igen ;) vilken härlig helg ni har haft - man blir ju så lycklig i det vackra vädret kramar

2009-06-01 @ 20:43:19
URL: http://mallafors.se
Postat av: ita

Jag orkade, utan problem, läsa ända till slutet. Måste ju säga Grattis så här i efterskott. Och visst e de små rackarna bra på att shopa ;)

Kram

2009-06-01 @ 21:34:28
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se/
Postat av: Erica

Attan att jag missade.... Grattis grattis!!! Vilken härlig helg och så mycket fina presenter :) visst är livet toppen!!! Kram kram Erica

2009-06-02 @ 08:28:56
URL: http://ericasscrap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0