Helgresumé

Vi har haft en ganska späckad helg. I torsdags var vi lediga, Emil åkte med grabbarna och kollade på fotboll i Göteborg, jag och Thea hämtade honom vid 21-tiden. Innan  dess hann vi med en visit hos Malin med familj, så skoj att träffa dem igen, det var så längesedan nu!  De bjöd på god mat och en mysig pratstund, och Thea, ja hon hade fullt upp med att undersöka alla Elins roliga dockor och grejor :) Hon ser så upp till stora tjejer!

Fredagen var jobbdag för min del, slutade lite tidigare på kvällen då vi var bortbjudna till ett par "här hemma" och deras dotter som är exakt 1 år & endag äldre än Thea. Även idag hade hon fullt upp med att busa och kolla in leksaker och "låna dem".  En mysig grillkväll och sent i säng.

Lördag städade vi gemensamt, åkte och handlade och kollade på Grållklubbens träff i Henån ( Emil & Thea gillade  det iaf ;-), sedan var det tupplur på soffan och iordningställande för 50-årskalas till min faster. En trevlig Trädgårdsfest med massa släkt & andra bekanta ansikten. Åh vilken god mat, det var först en grillbuffé från Salt & Sill, så underbart mumsigt! En rätt jag totalt älskade var en färskpotatissallad med ingefära i, fräsch och god, påminde mig mycket om att äta sushi =) Goda snittar och grejor med lax är ju också underbart! Sent även denna kväll, i säng vid 01, så det var skönt att Thea tog en sovmorgon till efter kl 9 idag!

Söndagen har vart lite halvseg, kollat vid datorn, plockat undan och grejat, sorterat i papper i pärmar.. Sedan tog vår lila familj en skön promenad och kollade på hästar & kossor i hagarna. Skönt! Middag och lite godis senare sitter jag här!
Jag ska faktiskt låta ögonen vila från datorn nu, och placera mig vid scrapbordet istället. Och så blir det väl ganska tidigt i säng så att man orkar med en ny arbetsvecka!

Här kommer kortet till faster:


Idag skulle förrästen min farfar fyllt 81 år. Ledsamt nog är det hela 25 år sedan han gick bort, man undrar ofta hur saker varit om han hade fått leva! Saknar dig Farfar! 

Nu ska jag som sagt flytta mig ner en våning, men hoppas Du med haft en fin helg!

Kommentarer
Postat av: malin

underbart fint kort :) och det var sååå kul att träffa er i torsdags - jättejätteroligt. hoppas inte det dröjer lika länge till nästa gång... kramkramkram

2009-05-24 @ 21:50:51
URL: http://mallafors.se
Postat av: ita

Intensiv men ändå härlig helg låter det som.

Kram

2009-05-24 @ 22:44:50
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se/
Postat av: Anneli

Ja det var en välfylld helg med massor av roligheter! L

Hoppas att du fick scrappat nåt på slutet!

krAM Anneli

2009-05-25 @ 09:26:49
URL: http://anneli68a.blogg.se/
Postat av: Erica

Låter som en härlig helg!!! Jätte fint kort och härliga LO:s. Kram kram Erica

2009-05-27 @ 07:54:18
URL: http://ericasscrap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0