Syskonvagnsfunderingar

Jag har funderat ett tag på vad man ska skaffa för vagn när man har två små barn.
Visst kan det funka att använda vår Teutonia kombivagn, och komplettera den med en ståbräda, men vad gör man om Thea blir trött i bena? Dessutom får man ju inte en lugn stund när hon går själv!  P&T-vagnarna väger ungefär hälften, ja lite drygt, av vad vår vagn gör, plus att vår vagn tar upp större delen av bagageutrymmet, då den inte går

Jag har fastnat för Phil & Teds vagn, antingen Sport eller den lite lättare och coolare Vibe.


Tycker det verkar så smidigt att man kan ha den både till ett och två barn!  Sedan är det kanske roligare för barnen att sitta bredvid varandra, men vår lilla fröken är ju som sagt inte alltid så förtjust i att åka, och det kommer nog bli mer av den varan!

Är det någon som vet nån som har en sådan vagn? Vill så gärna veta vad andra som använt den tycker!

Kommentarer
Postat av: nancy

Först vill jag gratta dig till att få vara med i scrapbookingtidningen, nu har jag scrapliftat den :)



Jag kan ju inte rekommendera men jag tycker de ser väldigt smidiga ut att kunna ha med två i "en" vagn som är nästan lika bred och lång som en enkel. Sådan hade jag nog köpt ;)



Sköt om dig kram

2009-05-10 @ 20:26:55
URL: http://pinknanc.blogg.se/
Postat av: nancy

Först vill jag gratta dig till att få vara med i scrapbookingtidningen, nu har jag scrapliftat den :)



Jag kan ju inte rekommendera men jag tycker de ser väldigt smidiga ut att kunna ha med två i "en" vagn som är nästan lika bred och lång som en enkel. Sådan hade jag nog köpt ;)



Sköt om dig kram

2009-05-10 @ 20:27:38
URL: http://pinknanc.blogg.se/
Postat av: Anneli

Har aldrig sett en liknande vagn förut, men mina "barn" fyller ju snart 12 och 16 så det var ju ett tag sen det var aktuellt med barnvagn! S

Tycker den ser käck ut men slår man inte i benen när man kör den??

krAM Anneli

2009-05-10 @ 22:49:02
URL: http://anneli68a.blogg.se/
Postat av: elisabethp

vilken rolig barnvagn! När mina barn var små hade jag en vagn som var bred , där dom satt brevid varandra. Ibland tyckte jag den var föör bred.Men som du säger, kanske vill dom sitta brevid varandra, men den verkar väldigt smidig.

kramkram

2009-05-11 @ 09:31:40
URL: http://elisabethp.blogg.se/
Postat av: Lilie

Jag har haft den vagnen i snart 3 år och är jättenöjd. Det är lättkörd, smidig, liten ihopvikt.

Har funkat kanon som syskonvagn. Det händer fortfarande att båda barnen åker i den trots att storebror nu är 4 år. Jag kan varmt rekommendera den.

Ett tips är att köpa den från tex england, kan skilja en hel del i pris.



Ps. Man slår inte i benen :-) och vagnen är lika lång o bred som en enkel vagn.

2009-05-24 @ 12:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0