Första riktiga vardagen på länge

är det idag. Thea började dagis igen, och till min stora glädje har de ändrat tiderna. Numera är det tis-tors 9-14 som gäller. Bra för hela familjen- Thea slipper bli väckt ifall hon sover, eftersom de sover efter maten och tidigare hämtade man dem kl. 13. Jag hinner med lite mer än hem & vända- vi har 11 km enkel väg till dagis, så det går bort ca 25 minuter på varje håll, med inpackning i bilen etc. Och lillkillen- han som sällan sover längre än en kort powernap- kan hinna sova utan att bli väckt, påklädd och "ivägsläpad" hela tiden! Jag hoppas få in några bra rutiner med lite fastar mat & sovtider denna termin. Rutiner är faktiskt skönt för alla! 

Thea tyckte det skulle bli riktigt roligt att gå till dagis igen efter julledigheten. Hon bytte avdelning i december, det gick över förväntan och vi är så himla nöjda! Tänk att ibland kan kommunens indragningar vara positiva! Vi var ju väldigt nöjda innan med, men man vet ju bara vad man har- inte vad man får.

Nu ska Elliot och jag göra lite gröt, och sedan fixa och dona lite. Här kommer en LO som kom till igår när jag fick lite pysseltid- jo, för nu är det minsann Thea som föreslår : Mamma, ska vi pyssla nu?  Hihi, det är mammas tös det! Blev lite full i skratt igår när hon plötsligt utbrast : Facebook med perfekt engelskt uttal. Bara så. Frågade henne vad hon sa, och då upprepade hon Facebook, och såg lite lurig ut. Vet inte hur hon lyckats snappa upp det, för så mycket prat om FB är det inte här hemma, men bevisligen har Små grytor också öron!



Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0