Det susar i säven

Oj vad det har blåst och stormat i natt!
Jag har knappt kunnat sova, känns som man haft en effektiv sovtid på typ 5 minuter... Sedan har vi utförsäljning på mitt jobb, då det ska bli ny ägare om 3 veckor, så tänker man på det en del. Tänker på barnvagnsinköp, ska kolla på en syskonvagn ikväll efter jobbet. Tänker på min framtid vad det gäller jobb! Jag blir ju faktiskt arbetslös när mamma säljer butiken! Och vad det gäller att tänka på saker när man ska sova är jag expert på det, tänka, grubbla och fortsätta drömma om det hela, hela natten så att man är utmattad när man vaknar! Får helt enkelt ta tag i det under vakentiden tror jag ;-)

Igår var vi på den sista föräldragruppen, pratade och tittade på några filmsnuttar, tänk, snart är det dags för en lite i familjen igen! Lite mindre än 6 veckor kvar! Känns lite overkligt, men mysigt, att snutta bebis igen!
Gjorde koll hos BM efter träffen, alla värden bra, lite lågt blodvärde, men ingen panik. Vågen har inte rört sig så mycket bara 4 kg, inget alls faktiskt de de sista 5 gångerna jag vart där. BM sa att bebis tar vad den behöver, och att man kanske blir bikinismal snart efter förlossningen ;-)

Annars blir det jobb nu i dagarna tre, kalas hos pappa på fredag, lite kaffe & tårta här hos oss på lördag då jag fyller, och till min stora glädje och förtjusning- Min kära gamla vän C & hennes kille, och deras skock med hundar och katter, flyttar till Orust på fredag!!! Tänk att vi äääntligen efter alla år ska bo så nära varann- bara 17 km och typ en kvart- mot nuvarande 14 mil!! Ser så fram emot detta, att det kan knappt nån förstå! Att kunna vardagsumgås- tänk vad det betyder mycket =)

Nu är det verkligen läge att kila ner en trappa och fixa frukost och klädsel på mig & T inför jobb och dagis, hu vadf klockan springer iväg! Ha nu en fin dag!



Tittut!

Kommentarer
Postat av: ita

Va tiden går fort, e det bara 6 veckor kvar!?! Hur länge till ska du jobba då?

Kram

2009-05-27 @ 10:20:09
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se/
Postat av: Anneli

Jobbigt när man inte får tillräckligt med sömn, jag gör precis som du, funderar, grubblar och tänker på kvällar/nätter.

Förstår din glädje över att få din vän nära, tänk va mycket det betyder!

Ha en go dag du med!

krAM Anneli

2009-05-27 @ 13:25:29
URL: http://anneli68a.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Maria! Catta sa att du hade en så fin blogg med scrappat, och det stämde ju verkligen! Hittade också din pappersaffär- har lagt en beställning, har du lagt ner den el går det fortfarande att handla? Blev så inspirerad så jag tänkte sätt aigång med ett album till Lova Li!

Kram jenny (Hanna o Jenny- Jenny:P)

2009-05-27 @ 22:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0