Lugn fredagskväll, lördagsscrap och söndagsutflykt

Mormor hämtade Thea för lite "mormorsmys" och kusinbus på fredagseftermiddagen och vi som var kvar hemma njöt av tystnaden, och lugnet som inföll sig med bara en bebis hemma. Man har glömt av hur tyst det kan vara!
Lite god middag och Idol, härligt att bara vara!
Thea hade en toppenkväll med bad, lek med sin kusin och mys, mormor helt för sig själv. Hon tycker såklart det är skönt att vara ensam i fokus för en kväll!

En rolig scrapträff var jag och Elliot på i lördags. Den ordnades av ett par tjejer i Henån, och vi var där hela dagen. Lilleman "skötte sig" exemplariskt! Tyvärr var ju inte jag så produktiv, det blev bara en färdig LO och efter mycket velande med nr 2 fick jag iallafall limmat fotona ;-). Mycket prat och trevligt sällskap var det!

Här är den färdiga, ville föreviga min kamera:


På kvällen hade vi mamma med man på middagsbesök, och fick leverans av ett styck begagnat växthus som ska monteras upp här nästa vår. Ska bli roligt att odla lite egna grönsaker och kanske vindruvor, så att Thea får vara med och greja och hjälpa till, hon älskar att vattna! (tur det för jag "glömmer" lätt av det!)

Igår söndag var vi och hälsade på min kusin och hennes kille och hund, jättetrevligt, och efter det besök hos barnens farmor, där det bjöds på söndagsstek och god paj. Senare på kvällen  såg vi på "Ensam Mamma Söker", lättkollat och skoj. Och lite virkning till det ;-).

Nu ska jag ta en raid med "städvagnen" innan det är dags att åka till dagis igen. Ha en skön måndag! 

Kommentarer
Postat av: Ita

Vilket klockrent papper till fotona!!! Nice!!

Kram

2009-10-13 @ 14:54:40
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0