Vardag

Fullt upp i vardagen!
Går här hemma och plockar och försöker få ordning bit för bit, men Thea gör sitt bästa för att dra fram grejorna igen ;) Med en 2-årings tempo lyckas hon ganska bra!

Möblerade om i tv-rummet uppe i fredags, och jag fattar inte varför vi inte gjort det tidigare! Så mycket mer öppet och inbjudande, med en massa tom yta mitt på golvet. TV-n gick dock inte att ha på det nya stället för boxen funkade av någon anledning inte i det uttaget, men elektrikern får fixa det så blir det nog bra. Just nu står den otympliga "tjock-tv:n" framför bokhyllan och blockerar så att man inte kan öppna dörrarna, så det är inget vidare. Ska fixa lite på skänken och i fönstrena samt sätta upp gardiner, sen känns det bra!

Annars är det lite fixande med klädskåp och en hylla i hallen som ska göras. Man får ha små mål så man känner att något blir gjort!

Bloggandet strulat lite de sista dagarna, gårdagens inlägg försvann i tomma intet när jag råkade bli utloggad, såååå irriterande när man till slut skrivit klart!

Igår fick jag äntligen skickat in bilder för framkallning. Inte speciellt fixade, men lite olika storlekar, dels för scrap, dels till inramning och till barnens egna fotoalbum. Nu hade jag inte framkallat sedan augusti, Thea har fyllt år därefter så en hel del bilder blev det.

Annars blir det inte så mycket pysslande, har ju inte ens plockat upp scrapgrejorna sedan träffen för snart 2 veckor sedan, men kanske ikväll?! Lite mormorsrutor i soffan har det ju blivit förstås- några kvar innan det är dags att sätta ihop lillebrors filt.

Nu ska jag ge mig av till BVC för Elliots första vaccination, och hämta Thea på dagis.
Avslutar med en liten söt bild på syskonen:


Må gott i höstkylan!

Kommentarer
Postat av: ina

hejsan

Jag och syrran min kommer gärna på Tupperware om det är ok för dig?

//grann yran

2009-10-21 @ 15:52:45
Postat av: Ita

Visst är det grymt irriterande när saker bara försvinner!!!! Hur gick det för E och sprutan, blev han dålig??

Kram

2009-10-23 @ 09:11:19
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0