Kurar inne

efter en snabb promenad med vagnen. Brasan är i full gång och värmer gott i kylan.
I trädgården sitter fåglarna på rad i träden och tar för sig av det som bjuds. Just nu bara talgbollar, men ändå..
Till och med Hacke Hackspett har hittat hit. Rönnbärskransen jag haft utanför dörren, och den mindre kransen som hängt på dörren, är länsade på bär sedan ett tag. Det var Herr Rådjur som oblygt mumsade i sig av de röda bären, då förstår man att de inte har så mycket att äta där ute under all snö. 

Vardagen har sin gilla gång, inte mycket pyssel har det blivit senaste, galna veckan- det mesta har strulat mer eller mindre, men med tanke på vad som händer ute i världen, kan man ju betona mindre, mycket mindre..
Jag har klippt till lite tyg som ska bli dekorationshjärtan, ska sy dem ikväll om tillfälle ges. Sorterade mina Magnetstämplar igår, så jag ska se om det går att stämpla några små texter att sy fast på hjärtana.

Här kommer två LO:s som gjordes i förra veckan. Den lila blev inget bra, dessutom har Thea "hjälpt mig", klippt med mönstersax och målat lite streck på den. Ett kort mindre i samlingen iallafall- och gå vidare!




Sorterar lite scrapgrejor emellanåt, och inser att det är såå skönt att använda "gamla saker" och att göra slut på dem! Därför kommer jag försöka ha så mycket gammalt på mina sidor som jag bara kan!

Nu vaknar lillemannen, och jag ska plocka iordning innan vi ska åka och hämta Thea på förskolan. Ha det gott!!

Kommentarer
Postat av: Ita

Ja, visst är det skönt att få bort gamla saker så man med gott samvete kan köpa nya ;)

kram

2010-01-26 @ 15:56:58
URL: http://itapitas.blogspot.com
Postat av: Sofia

Gud, va fina!!!

Kram Sofia

2010-01-31 @ 21:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0