Packar undan lite jul

Är det fler än jag som redan plockar undan julen? Känner att det är skönt att ta bort lite undan för undan. Litet luciatåg, tomtar, några ljusstakar och lite andra småsaker är nedpackat i lådor, och granen- ja den åkte ut strax
före nyår. En smärre miss med vattningen och en massa barr var orsaken till detta :)

Nu vill man starta om på ny kula- nytt år- ska handla lite tulpaner att njuta av under nästa vecka. Vintern är strålande vacker, snöflingorna yr runt, och några solstrålar kikar fram. Kallt ute, ofta ner till -20 grader C på kvällar och nätter, brasan sprakar så skönt här inne.

Elliot sitter i flera minuter, och är ganska stark, men vips så håller han på att tippa omkull! Vår goa kille närmar sig halvårsdagen med stormsteg.  Storasyster är full i bus och far runt som en virvelvind i huset. Ena stunden leker hon sjuksköterska och tar hand om patienten "Pappa" på sjukhus, nästa stund är det pussel, kritor eller att vara dockmamma som gäller. Duktig på att "laga mat" och "koka kaffe" till oss är hon också. Älskar att se hennes kreativitet och fantasi, och konversationerna- de är så underbara! Häromdagen när jag scrappade lånade hon mitt "salk" (chalk) och klippte tusentals små delar med mönstersax i papper. Edge scrapern övade hon också med.

Smink är något hon har stenkoll på, vet precis vad man tex har mascara till- på ögonfransarna eller hur?! Att det sedan blir lite svinn runt om, det hör ju till. Så här hittade jag henne i badrummet under juldagarna, efter ett förmaningens ord var jag snabb att hämta kameran:



På hennes högra ögas långa fransar hade hon lyckats få riktigt mycket mascara märkte jag då det skulle bort!
**********************************************************************************************

Nu hörde jag att det är besök på intågande, så det blir allt för denna gång. Ha det gott! 

Kommentarer
Postat av: Ita

Ha ha ha. Ja jag undrar vilka signaler man ger när man först "skäller" på dem och sen är där med kameran ;) Men å andra sidan, de vet ju inget annat, galna mammor som de har hihi.

Kram

2010-01-03 @ 19:10:19
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0