Söt virkad mössa och vårregn

Häromdagen var mormor på besök och hade med sig en bedårande söt mössa hon hade virkat till Thea. En eftermiddag, i förrgår närmare bestämt, passade jag på att fota Thea och Elliot. Så här ser de ut i mössan:
          

            

Inspirationen, speciellt till blommorna, kommer från Tipsy Tessie, som har virkat både fina mössor och en massa annat.  Thea var så stolt över sin mössa och visade den på dagis, sedan ringde hon mormor och sa: "Tack för den goa mössan du gjort till mej". Roligt att hon uppskattar kärleksfullt gjorda gåvor :)


Igår var jag lite nyttig, vårsolen strålade, och lillebror somnade så gott i vagnen (jodå, en stund på dagen kan han sova, faktiskt..)  då röjde jag ur bilen och dammsög den. Det behövdes verkligen, och jag var nära att ta fram högtryckstvätten med- men tyvärr satt inte kopplingarna på trädgårdsslangen fast där de skulle vara så det var "ingen idé", så himla synd .... Det får bli en biltvätt i helgen,  helt klart.

Skulle tro att det finns fler som jag, tyvärr, som bara tar hand om bilen ett par ggr per år... Ansvarslöst, visst, men det är svårt att ta tag i det, så har det iaf alltid varit för mig!

Jag passade på att röja ur startkablarna som legat i bilen i två månader, sedan bilen inte startade när jag skulle hem från dagis en smällkall morgon. Nu när värsta kylen försvunnit, och bilen fungerat bra, passade det ju att lägga in dem i garaget, och sätta  tillbaka batteriskyddet under motorhuven.
Ja eller hur, när det närmade sig hämtningsdags på dagis, startade ironiskt nog inte bilen...  
Som tur var, var vår snälla granne hemma och kom och startade upp mig.  Startkablarna kommer hädanefter att få bo i bagagen på heltid, för säkerhetsskull!

Härligt vårväder igår, och regn idag. Glädjande är ju att ganska lite snö ligger kvar, och det börjar kännas vårigt på allvar! I helgen blir det ju att dra fram klockan en timma också, härligt det!

Nu ska jag och barnen masa oss ut en sväng, Thea vill leka lite, och Elliot somnar förhoppningsvis en stund.
Hoppas Du får en skön fredag!

Kommentarer
Postat av: Ita

Bra Maria, för det är väl ändå i bilen man ska ha startkablar?? så att man har dem med när man behöver dom ;)

Kram

2010-03-26 @ 16:47:37
URL: http://itapitas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0