Farhågan besannades....

Det var en sån där lugn dag igår från morgon till eftermiddag. Man gick runt och fixade lite här o där. På eftermiddagen satt jag helt oskyldigt och scrappade i soffan. Skulle bara hämta några foamstamps i ena hörnan av rummet när det "bränner till" i höger fot.  
-*X#"!%*''  Vad F-n!  tjöt jag till och kollade ner.  Och gissa, vad kryper runt på min fot- jo just det en GETING!
Jag bara studsade upp och rusade iväg efter flugsmällaren och rappade till det lilla elaka krypet två gånger, sedan var det raka vägen in i duschen och en långs stunds spolande med kallvatten. Som om man inte hade nog kli under fötterna innan! ( Sa just till E på morgonen att det kliar så fruktansvärt under fötterna- ungefär som ett getingstick- och JA, jag fick för det!)

Efter spolandet blev det en bild på både geting ( eller det som är kvar av den) och fot:
 Den onda foten
 Den som bär skulden?

Hur ska man kunna veta att det sitter en geting och hukar sig bakom fåtöljen i vardagsrummet?? Och bland mina stämplar? Skall inte småkryp som getingar flyga runt och samla nektar från blommorna? Bara undrar...

Kan ju bara tillägga att jag inte är nån djurplågare! Men jag har släppt på mina principer, numera kan både irriterande flugor och elaka getingar stryka med...
*****************************************************************************************************************

På eftermiddagen blev det en båttur ut till en holme med bad, trots att vädret var sådär, och sedan var vi bjudna till båtägarna på god middag, kubbmatch och en  supertrevlig kväll! 



Kommentarer
Postat av: Tina

Men Maria...det var nog någon geting som läste din blogg ang. små äckliga småkryp...och gav igen! Stackars dig! Hoppas att du är bättre i foten...(fniss..ler lite i smyg)Kram Tina

2006-08-02 @ 11:56:11
URL: http://tinafina.blogg.se
Postat av: Malin

Men stackars dig Maria! Det där var verkligen ruttet av getingen... han kunde väl visat lite hänsyn... Men jag tycker det var rätt av dig att ge dig på honom. *mohaa*

2006-08-02 @ 13:01:49
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: Sara

Ajdå. Stackars fot. Det är hemska djur, dom där getingarna! *morr* Hoppas foten är bättre idag. ;)
Kram Sara

2006-08-02 @ 14:39:04
URL: http://typisten.blogg.se
Postat av: Sofia

Ajajaj!!! Så typiskt, nu är du ju om möljigt ännu argare på getingsläktet!! De är allt bra envetna nu de där krypen!

2006-08-02 @ 21:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0