AUKTIONSFYND?!


Igår var vi på AUKTION/ Loppis på Stenshult. Mycket skräp som det brukar vara på Loppis, men några fina "piece of furniture", missade att bjuda på en gammal fin byrå som gick för en hundring-retligt- men det mest retliga var när Emil ville åka hem, och jag bara skulle kolla hur det låg till med en tavla jag fastnat för- hade vart SÅ cool att ha i vårt nya kök i huset, riktigt retrocool, och kunnat bli supersnygg om jag ramat om den..- i vilket fall som helst frågade jag vad den kostade, Jo 30:-, Perfekt! Så skulle gubben ta en stege och ta ner den, och under tiden pågick auktionen för fullt. Då kom han tillbaka UTAN tavla- den skulle de auktionera ut!!! Va!! Och medan han sa detta till mig-i folksorlet hör man inte så bra vad auktionsförättaren säger- så det var bud samtidigt- detn gick för 300:- och jag hann inte bjuda... Fast 30 lät bättre ändå..

Så det blev till att åka utan tavla, men Emil hittade en vit bandspelare / radio från typ 87 som han ska ha i jobbet. Han köpte en dyr "med helt oslagbart ljud" enligt försäljaren som visade sig vara helt kass, och när han väl hemma testade denna 20-kronorsradio tog den in kanslerna SÅ mycket bättre än 1200-kronors radion. Så det var ju ett bra köp!

Jag köpte tyvärr inget utom fika, men vet ni?!!
 Vi pratade med pappas kusin, och hon har en liten Valborg som vill flytta! En liten kattflicka, mest vit, och med lite färgade partier och lite luddig. Såg en liten bild och hon var SÅÅÅ SÖÖÖT! ( som alla kattungar...) 
Emil kunde tänka sig att ha en tredje katt- här huserar ju redan SONJA & SOLVEIG, men jag tror att de får vänja sig vid lite sällskap.
Känns så trist tycker jag, att inte ha nån kisse som är präglad på mig, och hur jag vill att en katt ska vara!
Visst är S&S goa, men verkligen speciella- och det kan man tolka hur man vill!

Ska iallafall ringa Eva idag o se om man kan komma o kolla på Lilla Valborg!
prastkrage


Kommentarer
Postat av: Malin

Underbar sommarbild! Och synd om tavlan... men 30 spänn låter bättre än 300 - jag håller med. Mysigt med en liten Valborg-missa, vill vi gärna se bild på sedan... Är S&S Emils katter från innan? *nyfiken* Kram!!!!

2006-07-13 @ 11:50:32
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: Maria

Tjenix! Ska nog kolla idag hur lillkissan ser ut!
Sonja & Soliveiskanen har Emil haft i 4 resp. 3 år, så de är ju lite skadade, HEHE!!

2006-07-13 @ 11:54:08
URL: http://mariascollage.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej tjejen, va spännande med en liten Valborg! Väntar med spänning på mer inormation om denna lilla krabat! :-)

2006-07-13 @ 18:54:45
Postat av: Sofia

Åh, så det kanske blir en liten kattunge i alla fall då. Så mysigt!

2006-07-13 @ 21:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0