Framkallade bilder igår...

appel
Blandannat detta kort på ett blommande äppleträd(?) för två månader sedan. Och en massa andra kort, från maj och framåt. Det har liksom inte blivit av innan, jobbat mycket och så tar det en stund att knappa in, ändra & greja. Jag brukar alltid göra på en sån där framkallningsautomat-

MEN JAG TÄNKER NOG SLUTA MED DET!!!!

Igår hände det nämligen för andra gången en liknande händelse, och man blir bara trött på teknikens under!!!
Jag hade en CD och två minneskort med mig. Började att välja ut bilder från CD:n, det blev 53 st. På två av bilderna säger apparaten ifrån att den valda bildstorleken kan bli grynig- tror att jag råkad få till några bilder med rätt låg upplösning för ett tag sedan..- så "smarta" jag tänker att då tar jag dem i 9*13 istället så märks nog inte det... Fine, fortsätter med minneskorten & en forstoring på äppleblomen ovan, och går fram för att betala.
-Ähm, säger expediten, apparaten klarar inte två olika format, då försvinner hela beställningen...

F-N vad irriterande!!!!! Speciellt när man sticker iväg från jobbet och har stått och fixat & trixat med dessa bilder en bra stund! Vissa var lite mörka så dem ljusade jag upp osv.
Jaja, det blev några kort iallafall. Får väl se om jag orkar pilla med det idag kanske?
Det är ju så himla kul med NYA kort!  Även om det är lite jobbigt att korthögarna växer fruktansvärt  mycket hela tiden men ändå! Kort sprider oftast en så glädje!
*****************************************************************************************************************

Apropå kort- idag är det den 12/7. Jag har vetat hur länge som helst, ja jag visste det förra året och har länge planerat att göra ett album till min Farmor på hennes 75-års dag.
Det är ju bara det att det är TRE dagar kvar....till den 15/7 ....
Fotona jag tänkt att använda sitter fortfarande i album som jag lånade av henne för över 2 år sedan, de ligger överst i min bokhylla här inne... Problemet var att de är fastlimmade i sina album, och att jag ännu inte scannat in dem och skrivit ut/ framkallat dem... Dumma mig!! Det som hade vart en så bra present, som jag tror att hon hade uppskattat. Korten från 40-talet är faktiskt hyfsat fina ännu- fast det är kanske värre med färgkort från senare år.
Pappa mumla nåt om att hon skulle till Malmö, till sin bror, över helgen- hoppas verkligen det! Då har jag några dagar till godo att förbereda mig på!
Allt handlar ju egentligen om att få tummen ur....

******************************************************************************************************************
 
Jaha, här sitter man o gäspar på morgonkvisten. G::Ä:: S:::P::..... Så himla trött. Ögonen är ihoplimmade på mig varje morgon. Emil terrar mig för att få mig att stiga ur sängen innan han åker till jobbet. Ibland funkar det- ibland inte lika bra- fast jag har blivit mycket bättre på att komma upp. Om man bara inte var så trött jämt!
Undrar om det beror på att jag hååller på att få tänder?!  För det växer just nu lite extra i ena nedre delen av min mun- jäkla visdomständer!!  Jag kan förstå att barn blir lite griniga när de får tänder, det gör ju så ont! Jag har lagt samman ett + två, för alltid i samband med tanduppkomning på mig , blir jag extra trött och lite labil i humöret. Hoppas de är klara snart!


Näpp, nu har det blitt dags för lite frulle och en dusch- sedan iväg till jobbet !
Hoppas jag kan sluta tidigare idag, kl.18.00 är nämligen dags för sommarens årliga Auktion & loppis  i9 hembygden. Så kul att se vad som finns och träffa bygdens folk =)
Dags att vässa armbågarna så att man tar sig fram i crowden!

Bye, bye & ha en skön julidag!


Kommentarer
Postat av: Tina

Vad skönt att höra att det inte bara är jag som håller på och fipplar med framkallningsmaskinen på torget... ;o) Funderar oxå på att fixa det hemmifrån istället.

Men Maria...DU MÅSTE ta tag i farmors album NUUUU!! Tänk så glad hon skulle bli!!! Det blir till att scanna ikväll...

Hörde på radion igår om er årliga auktion! Det lät ju jättekul! Hoppas att du gör en massa fynd!

Kram Tina

2006-07-12 @ 08:35:19
URL: http://tinafina.blogg.se
Postat av: ÅsaF

Åh vilken underbar bild!! Förstår att det suger i scraptarmen när du har nya foton, det är verkligen en speciell känsla! Jag laddar alltid upp hemifrån, tycker det är supersmidigt. Hoppas du vågar prova dig på det så du får välja formaten precis som du vill! :-) Kram Åsa

2006-07-12 @ 09:37:39
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: elisabethp

Vilken fin blomma!!
såg att du hade hittat min blogg!!Tack för det,det var roligt!
Jag laddar också iväg mina bilder hemifrån det är verkligen jättesmidigt.Och det blir sällan fel eller dåligt.
kramar elisabethp

2006-07-12 @ 10:07:53
Postat av: Malin

Instämmer med de föregående - det är helt oslagbart att framkalla/ladda upp hemma... och så får man det sedan hem i brevlådan, kan jag absolut rekommendera! *ler*

Hur går det för dig på jobbet? Hoppas att du har det bra... förstår att det känns lite motigt...

Nu ska jag skriva blogg OCH LADDA UPP BILD på min hörna - hör du Maria - jag har städat KLART!!! Helt otroligt!!! Såå skönt!

*krampådig*

2006-07-12 @ 11:58:01
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: madde

Maria! Tack för scrapträffen den 1 juli!

2006-07-12 @ 16:06:44
URL: http://maddesigno.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0