Mitt förra hem ..

slussen

Innan jag träffade Emil huserade jag i min farmors hus i Slussen här på Orust. Då hade man denna underbara utsikt från köksfönstret och från övriga tomten.  (Bron man ser lite i horisonten är den "nya" Uddevallabron) Det var en så avkopplande utsikt, man kände havets härliga doft och såg alla båtar som kom in i viken. Underbart att bara ha ett par hundra meter för att ta ett dopp!
Där nere ligger vår sjöbod, och hit åker jag nu när jag vill bada, trots att det finns härliga badställen mycket närmare, men det är där man känner sig hemma! 
Här ligger också Slussens Pensionat med många härliga artister under sommarhalvåret, och god mat med! Häromdagen hörde vi Uno Svenningsson repa inför kvällens uppträdande. Mysigt!

Kommentarer
Postat av: Malin

det där är ju en utsikt som folk kan göra vad som helst för - som att bo i ett paradis... säger jag som älskar havet då förstås! *kram*

2006-07-21 @ 08:54:41
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: elisabethp

Ååååå på slussen är det såå vakert!! Lyckost dej som fått(får) bo där!! *avundsjuk!!!*
kramkram

2006-07-21 @ 10:04:13
Postat av: Tina

Åh, så fint!!! "nära havet vill jag bo"...det ligger mkt i det!!!
kramen stor

2006-07-21 @ 14:11:45
URL: http://tinafina.blogg.se
Postat av: Malin H

Åh så härligt!!!
Både fotot, utsikten och Lo´na.
Semesterkramar!

2006-07-21 @ 22:59:01
URL: http://malinsscrap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0