Sådärja- lite bättre!!

garderobbordskrivbordHörnan

En lång svettig dag, mycket sorterande,  kurrande mage för jag glömt att äta, många vändor till källaren och en hel del klädvikande senare- så blev resultatet : Lättnavigerat, snubbelfritt och lite mer ordnat.
Såå skönt! Har haft ångest över detta stök sedan förra torsdagen då det liksom "bara" blev stökigt när jag skulle göra iordning inför scrapträffen....!
Emil blev såå nöjd med mig!! ( Typ som att jag aldrig städat förr- och så är det verkligen inte!)


Var en tur & hälsa på Emil & gänget när de murade en grund, lämnade foamstamps till Sofia, och handlade.  Sedan gjorde jag kycklingburgare- så himla goda!  God dressing, kycklingfilé, mozzarella, ruccolasallad & tomat emellan toast. Mmmm =)

Sedan delade vi en flarra rödtjut och gick över till grannen med en Whisky. Han avbröt lätt sin båtslipning och bjöd på kaffe, whisky och ett par timmars småprat. Trevligt Beary!

Idag åkte vi till Torp för emil ville till Biltema som öppnade i torsdags. Jag hittade ny musmatta, kopieringspapper  & lite nya CD-RWskivor som behövdes. Sedan köpte vi en ny stekpanna- och kollade upp hur den skulle skötas.
Emil fick en snärt på näsan- för JAG hade gjort rätt!! Yippey!!!

En visit i interiöraffären - och jag hittade världens sötaste & mjukaste Buskowskinalle med rosa T-shirt till Emils systers lilla Klara som är typ 7 vekor nu. Vi ska se henne första gången imorgon, ska bli roligt! I påskas hade AK en stor mage, men man hade ju ingen som helst aning om VEM som egentligen var där i! Så nu ska man snart få veta =)
Sedan blev en snabbtur på Panduro medan Emil tyckte att jag har ju allt det där hemma. Nä- det har jag ju inte alls, och titta är roligt. Med honom i släptag gick jag ur affären, och passade på att säga till expediterna att de borde ha en "killhörna" vid ingången så man kan få kika i lugn & ro. Vem vet- det kanske kommer? De fick sig ett litet skratt iallafall.
Sedan en maffig stor glass på en bänk och åka hem.

Sedan fick jag SMS om ifall jag skulle komma ikväll- fasiken- hade ju glömt av att det är lite reunion-fest som några gamla kompisar ordnat idag... 16,00- tidigt juh!  Typ 50 st kommer så det kan nog bli skoj! Bara det att jag hatar lekar.... får försöka stå ut med det då.
Men det är dags att studsa in i duschen och ta en snabbkopp kaffe - för jag är så satans trött- och skynda mig till Annelie så jag hinner i tid!!
Ha det gott!




Kommentarer
Postat av: Tina

Kolla, kolla...det är ju jättefint nu ju!!!

Hoppas att du hade det trevlig igår!
Kram Tina

2006-07-09 @ 11:49:14
URL: http://tinafina.blogg.se
Postat av: Junitjej

Vilken underbar blogg du har! Här kan man skaffa sig inspiration. Jag är nybörjare i scrapbooking. Sysslar du någonting med digital scrapbooking?

2006-07-09 @ 12:15:06
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Malin

Men du är ju ett städproffs tjejen! När kommer du hit? *ler* Visst känns det SKÖNT när allt är ordnat och fint... när man kan börja stöka ner igen!

Panduro lät kul... kanske ska försöka ta sig en sväng in till stan i veckan nu när man är ledig... kolla lite pyssel, pärlor och annat man "behöver".

Hade ni kul igår? Klarade du dig utan lek? *ler*

*kramar*

2006-07-09 @ 14:45:16
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: Sofia

Wow, vilken skillnad när du städat klart!!! Ja, de där burgarna lät riktigt goda när du pratade om dem, får försöka fixa till något sånt någon dag kanske...
Ha det bra! Och tack för leveransen av foamisarna:) Kram Sofia

2006-07-10 @ 00:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0