Söndagsutflykt / En sån liten snuffsa!!

Igår förmiddag åkte vi de 10 milen upp till Mellerudstrakten för att kika på kattungar. Hade hittat dem på Blocket  men inte sett bild, tanten försäkrade att de var söta ( fast vilka kattungar är inte det??).  Vi åkte rätt in i skogen 2 km på en grusväg, helt plötsligt öppnar det upp sig, ängar , en sjö och deras gård/ hus. Det var så vackert!   Idylliskt liv för 6 små kattungar!
Alla var så söta, det var 3 långhåriga & 3 korthåriga, men eftersom Sonja & Solveig är rätt korthåriga ville vi ha en långhårig, och helst en hona.  Och så här ser hon ut! :90171-57busa  Hur skulle man kunna motstå denna lilla tjej ? Så gullig så! Och glupsk, hon satt och tuggade i sig en liten firre några sommargäster hade fångat i sjön intill.
Jättekul-  vi ska hämta henne om 2 veckor. Nu ska man bara komma på ett tantnamn på S- så att hon passar in i "flocken" här hemma.. Kollade i kalendern på vägen hem, detta var de namn jag hittade: Signe, Sigrid, Svea,  Selma ja och ungefär där tog det stopp!  Har ni nåt förslag- är det varmt välkommet!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Men åååhhhh hon är ju precis söt som Socker!!!! *ler* Gud vilken underbar liten varelse!!! Jag förstår er... hon är bedårande! Mitt namnförslag är Socker... eller Svea (det heter min farmor)... eller Sally!? Solbritt? *hihi* Nej jag vet inte.... *kram*

2006-07-24 @ 08:43:43
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: Annika

Gud så ljuvlig! Jag gillar ´Sessan ...men även Sigrid till de andra namnen!

2006-07-24 @ 08:54:03
URL: http://www.scrapperiet.se
Postat av: Morfen

Vad kul att du hade kikat in hos mig.
Vilken liten pralin ni ska hämta hem. Siv är ju ett riktigt tantnamn också. :)

2006-07-24 @ 09:46:21
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: ÅsaF

Vilken liten sötis!! Saga eller Siri kanske? Sally lät ju annars fint ihop med Sonja & Solveig! :-)
Lycka till i namnvalet!

2006-07-24 @ 11:55:48
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: elisabeth

Himmel så söt! Jag röstar för Svea, det hette min farmor.
Njut medans hon e´liten. Njut av nuet, det borde vi alla göra lite oftare.
kram

2006-08-01 @ 09:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0