Så var det torsdag igen..



Så, nu har näästan hela veckan sprungit iväg igen.
I måndags jobbade jag hela dagen, har ny praktikant, kille 18 år. Han ska stanna tom. v.49. Det är ju alltid trevligt när det blir en längre period.
Inget slår dock förra veckan, en 15-årig tjej, som andra dagen på eget bevåg,  hjälper en kund själv i kassan med att ta betalt, medan jag befinner mig i andra änden av butiken. Man märker en sån otrolig skillnad på "våra" praktikanter, de är ju ofta mellan 13-18 år, och i varierande mognadsgrad, initiativförmåga etc. Denna tjej var väldigt självständig och rejäl!  Så himla duktig, efter en vecka hon vart hos oss, var jag på topphumör! Så kul att se en sån ung tjej, som verkligen VILL lära sig och tar egna initiativ o jobbar på! Efter dag 5, fick hon extrajobb! Hon kom på lördagen, och kommer förhoppningsvis kunna jobba extra och sommarjobba när vi behöver förstärkning. När det är mycket att göra o man behöver vara fler, för eftersom hom är så liiiten kan hon ju inte jobba själv på ett par år. Men vad en sån liten "pärla" kan pigga upp en bara genom att visa framfötterna!!   Intresseklubben antecknar, eller hur? ! :)

Tisdag: Var ledig! Hemma o röjde, åkte till Posten, handlade,  kollade till huset, lagade mat, skön dag!

Onsdag: Jobbade, slutade 17,45. Jag o Emil hälsade på ett par bekanta som fick en liten dotter i september. Åh en sån söt liten  tjej! "Lång & smal" var hon, så näpen!  De fick en gosig Mirandanalle och ett kort jag gjort, de undrade var jag köpt kortet, det var ju så fint! Antar att man ska ta det som en komplimang! En trevlig pratstund och fika, sedan åkte vi hem. Emil åkte på hockey-bockey så jag hade ett par timmar framför dator & tv i lugn o ro. Skönt! Fast man är alltid så trött dagen efter eftersom han inte är hemma förrän 24.00 typ, och sedan kunde jag inte somna. Så det var segt när klockan ringde i morse!!

Ikväll har jag näst sista omgången på kursen för Vuxenskolan. Det är en nybörjarkurs, och det är skoj. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag. Förslag någon??

*Oj, det blev långt visst.**
Tack för Era kommentarer i tidigare inlägg! Så kul att läsa, och det piggar verkligen upp tillvaron!
Önskar den som läser en skön dag!

Kommentarer
Postat av: Malin

visst blir man glad av sådana tjejer, din praktikant, att de vågar ta för sig och visa vad de går för - mer sånt i dagens unga tjejer! *ler*

ahaaa - har du också en ledig torsdag!?! då får du hitta på något kul... scrappa lite canvas till julklappar kanske? eller göra halsband?vet du vad jag ska göra... åka till Ullared! *hihi* hjälp!

tusen kramar! (vi kan väl ses snart??)

2006-11-16 @ 08:41:57
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: Malin H

Kul att höra att inte dagens ungdom är såååå hopplös.... Hoppas du fick gjoer nåt kul på din lediga dag!!
Kram Malin H

2006-11-16 @ 22:08:15
URL: http://www.malinsscrap.blogg.se
Postat av: Asgeirdiana

Really great site man!!

2009-07-29 @ 13:14:10
URL: http://asgeirdiana.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0