Husbyggardag igår

Igår var jag borta vid tomten nästan hela dagen, några timmar på morgonen tillbringgades vid datorn, sedan var det målning av väggblock i det härliga vädret som gälllde. Så kul nu för det börjar verkligen likna ett hus!
Mamma kom ut en sväng, och jag följde med henne och köpte tyg, hon har fick nya matsalsmöbler igår- så då måste man ju komplettera med gardiner och dukar såklart! Ett skönt avbrott mitt i all kletig färg!

Sedan stack jag iväg och postade några paket och tillbaka till bygget igen. Hu vad timmarna går fort!
Idag har jag lite dålig gripmuskel på högerhanden- man kanske inte ska gripa så hårt runt penseln- och ömma knän efter att ha krypit runt på väggarna (som låg ner förstås!). Nästa  gång blir det knäskydd!
måla 

på kvällen när jag åkte hem stod det en älgtjur bredvid vägen. Stannade för att ta kort- och den jäkla kameran slog på blixten- och kortet blev INTE bra... Så retligt när man är 6 meter ifrån en älg!
älgen

Han syns dåligt, och blev lite skraj av blixtarna så två kort var de enda jag hann ta innan han sprang till skogs igen!

Nä, nu är det dags att sticka till jobbet!
Hoppas er fredag blir skön!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Huuu! Så nära skogens konung! Var det Hälge älg tro? Jösses, vad du målar på, tycker inte måla är det roligaste som finns kanske. Men det är kul att se slutresultatet!
Kram på dig!
/Sofia

2006-09-22 @ 10:44:36
Postat av: Sara

Vilken asläcker älgbild!!! Scrappa den!! Även om den inte är fotografiskt perfekt är den hur cool som helst!!

2006-09-22 @ 19:46:58
URL: http://sarasscrap.blogg.se
Postat av: Morfen

Vad spännande att se huset bit för bit bli klart! Måste ta otroligt mycket tid att fixa allt och greja... Vi håller på att renovera och det känns som om man aldrig någonsin kommer bli klar.
Rackarns vilken älg som stack när du försökte meka värsta bästa bilden! Det är som barn, de brukar också smita iväg. Det är fantastiskt att få komma Skogens Konung så nära inpå iaf.
Ha en trevlig (h)älg. ;) Kram!

2006-09-23 @ 00:22:51
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: Malin

godkväll målarmäster - ser ju ut att bli himla fint det där! *ler* känns väl bra i alla fall att vara med och hjälpa... mer ok att scrappa sedan då. schysst älg-kompis du fixat, hälsa från mig nästa gång ni träffas! *kramar*

2006-09-24 @ 00:28:53
URL: http://mallafors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0