Vart tar tiden vägen?

Jag blir tokig, så fort tiden går.... Man hinner ju ingenting känns det som.
 { Tror iochförsig INTE att jag är ensam om denna känsla av tidsbrist...}

Har inte bloggat sedan förra veckan, men nu kommer ett litet inlägg, om huset vi (Emil ;-)..) 
håller  på att bygga! Hela förra helgen var vi där och röjde, eldade emballageskräp,
plockade bort  stora stenar där det ska bli gräsmatta, men framför allt MÅLADE! 
Det var grundmålning av brädor till övervåningen- som de började spika ihop i
måndags, och vi gjorde första strykningen av "Froströyk", en vit nyans,
på framsidan där det saknades.
Liiite träningsvärk hade man i högerarmen!
gavel

hus

Dessa bilder har Emil tagit på onsdagen, när de spikade ihop gaveln.
Lite onsdagskväll:
sunset

Det bästa med tomten- som jag förrästen tycker bättre & bättre om var
 gång jag är där-är att det är sol hela dagen,  ända tills den går ner!!

Goa grillkvällar kan det bli nästa år!

Man blir motiverad att vara ute på denna plats, det är så öppet och ljust,
men ändå en kuperad terräng runt tomten. me like!

Nu ska jag slänga i mig nån snabb macka och så får jag marschera bort och
måla de väggpartier till övervåningen de byggt klart.
Måste anstränga mig liiiite mer.... Fastän att det suger i scraptarmen,
har inte hunnit scrappa på aplänge- visst känner man sig halv då?!

Ha det gott idag, så återkommer kanske jag ikväll med lite bilder?

Kommentarer
Postat av: Sara

Kul att se andras byggen växa fram också! Härligt med sol!

2006-09-21 @ 12:08:23
URL: http://sarasscrap.blogg.se
Postat av: elisabethp

Vad fint det ser ut att bli!!

2006-09-21 @ 13:46:09
URL: http://elisabethp.blogg.se
Postat av: Malin

åhåå! det växer ett hus på plattan! tänk att det inte är så länge sedan som vi var där och tittade, stod på den gjutna plattan och hade svårt att föreställa sig ett hus där... det ser verkligen jättefint ut (hälsa emil det) och jag kan knappt vänta till grillkvällarna nästa sommar... *ler*

du maria... ta det lugnt bara så att du inte ramlar ihop... måla och greja och scrappa och ANDAS!!! *ler* softa lite tjejen. hoppas vi hörs på msn snart igen... *kramar*

2006-09-21 @ 19:55:46
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: ÅsaF

Å så fin plats ni bygger huset på!! Det ser helt underbart ut! :-) Men du, slit inte ut dig nu bara... Visst vore det bra med några extradygn ibland! :-) Kram Åsa

2006-09-21 @ 20:00:22
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: Tinafina

WOW kolla, kolla! Det blir jättebra detta ju! Jag säger bara...MÅLA PÅ!!! Har själv varit där...för 5 år sedan och jösses så jag målade...
Kram Tina

2006-09-21 @ 22:29:00
URL: http://tinafina.blogg.se
Postat av: Sofia

Ja, nu börjar det verkligen likna hus! Vad kul att få bygga upp ett hus från grunden! Ni är så duktiga! Ska kika in det IRL någon dag!
Kram Sofia

2006-09-22 @ 10:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0