Bullbak, fotbad, båttur och lugna puckar =)**Uppsats**

Underligt hur tiden bara ramlar på.... Man hinner inte "ha helg" innan det plötsligt är torsdag kväll igen, snart ny helg!  Här har det ideligen vart saker på gång, stora som små. Mitt pysselrum är eftersatt och rörigt, och knappt att man hunnit ta i scrapsakerna ens. Fast det kommer väl =)

Förra veckan hade vi australienbesök för andra gången på kort tid, och hade 4 gäster i några dagar- trevligt- då ser man sin närmiljö med andra ögon! Det blev lite loppisar, god restaurangmat och lite "Barnaby" i filmsoffan.

Senare under veckan var vi ute på en guidad svamptur  med Emils morbror runt knutarna här. Ett par timmar i skog & mark- och så hade jag med mina "nätta" 15 extrakilon ont i kroppen i två dagar- men OJ vilka goda kantarellsmörgåsar vi åt den kvällen!!  Emil hittade en Stoor kantarell- lade lite fotofix bredvid så att åtminstone en scrappare kan relatera till storleken någorlunda =)  Sedan följer en bild på vårt ställe från andra sidan fälten.
   

Fredag morgon bar det av till Stockholm och 40-års fest för E´s syrra. Trevlig tillställning, god mat & allt sånt. Men man blir onekligen lite off när man inte kan sippa på ett glas vin ens ;-)
Söndag kväll var vi tillbaka hemma igen, alltid skönt det med!

På måndagen tog jag en sväng till jobbet för att tala med en kollega, skoj! Känns riktigt konstigt att man inte varit där på riktigt de senaste 5 veckorna.. men stället finns ju kvar!

Tisdagen var underbar!! Var med ett par kompisar ute med båten, vilket resulterade i årets första (!) dopp, härliga timmar på solvarma klippor och smaskens grillat! Smidig som en flodhäst var jag ;-)
  
En sån dag är verkligen en lisa för själen!

Igår var diverse fix, tandläkarbesök - påbörjades 29/3 och har strulat sedan dess- avslutas förhoppningsvis nästa fredag, och jag blir 4 tusingar fattigare... Fortsatte med besök hos BM, allt verkar bra och bebisenföljer kurvan fint. Tänk att det bara är ca 3 veckor kvar!! *Längtar* Sedan var det besök här hemma, och en lugn kväll framför tv:n, med fötterna högt.

Idag har jag bakat en massa kanelbullar, huset luktar härligt  av nybakt! En stunds njutning med kaffe, bulle och tidning blev det =)
    

Resten av dagen tillbringade jag med att hälsa på Bettan och lilla Thelma, som blev 5 månader häromdagen, det har gått så fort! Hon är en söt, och bestämd tjej, med underbart leende och knubbiga ben! Idag fastställde jag att mina ben, som samlat väldigt mycket vätska den senaste veckan, var ohyggligt lika Thelmas... Sött på henne, men INTE på mig!! ( o inte speciellt skönt heller...)

Sedan satte jag mig vid vår sjöbod och svalkade mig under en kvällstimma, härligt.. Lite stygga moln kom på besök en stund, och regnbågen med, annars höll det sig fint!
  

Nu är det dags att hoppas in i duschen och vänta in Emil, som förhoppningsvis har fått napp på fisketuren, så man kan få lite nystekt fisk!

Om n





Kommentarer
Postat av: Malin H

Vill ju se ett foto av HEEELA dig ju *ler*
Jösses att det gått så fort!! Det är ju inte klokt!! Så spännande det ska bli att se den nya familjemedlemmen!!!
Kram till dig!!

2007-08-09 @ 22:57:05
URL: http://malinsscrap.blogg.se
Postat av: Elin

Gott med kantareller =) Å vilken stor ni hade hittat =)

2007-08-09 @ 23:07:52
URL: http://www.blueeye.blogg.se
Postat av: Elin

Jo de har hon, hennes syster oxå, går du ner längre i bloggen finns en bild på dom båda.
Var hade du köpt dina dies ifrån???
Kul att du tittade in hos lilla mig =)

2007-08-10 @ 10:33:45
URL: http://www.blueeye.blogg.se
Postat av: Malin

åh vad roligt med lite bilder och rapport från dig... *kram* hoppas vi hinner ses snart igen

2007-08-10 @ 15:04:00
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: Sofia

Vad kul att läsa lite vad du gjort i veckan, imponerad att du gott i skogen så länge, jag förstår att du blev matt! Har inte varit i svampskogen på flera år :)Bullarna ser supergoda ut!!!
Kram Sofia

2007-08-11 @ 09:03:47
URL: http://fialisan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0