Sommarvärmen har kommit med besked!!

Hej på er därute!
Här står jag i den tropiska hettan på jobbet ( och känner mig ganska ensam- för "folk" passar nog på att sola och njuta- inte direkt shoppingväder!) och tänkte lämna en liten rapport från mitt liv den sista tiden!

Snacka om att man känner sig avskärmad från världen utan uppkoppling till datorn!! Har nu varit utan internet hemma sedan 24/4 ungefär, och vi var ju lovade att det skulle funka 18/5, men icke... Nu fungerar telefonen sedan en vecka tillbaka, men bredbandet återstår, och bör komma igång nästa vecak - Tack & Lov!! Äntligenkan man få bli normal igen ;-)


Vi har nu bott i huset i ca 5 veckor, och har liite bättre ordning än på bilderna nedan =)
Såklart är det mycket kvar att fixa med, som tex hyllor i scraprummet/ kontoret, men jag har inte lyckats bestämma vad det ska bli ännu. Dessutom fick vi ett hörnskrivbord som tar upp en väldigt stor del av rummet.  Har nån förslag påbra förvaring är jag idel öra!  (Har dessutom Collage-lager därinne)

Lite mer ska såklart upp på väggarna, men vi "känner efter" lite till då man inte vill ha allt det gamla kvar, och dessutom inte vill få fula hål i väggarna om det skulle råka hamna på fel plats!

Toaletten nere ska kaklas under sommaren och en braskamin ska installeras, samt den väggen kaklas. Sedan är det mest utvändigt som återstår- furstukvist ska byggas och målning ska kompletteras. Detta blir projekt inför sommaren. Till hösten ska vi ta itu med att jämna till och så gräsmatta, och nästa sommar blir det altan runt huset, så kan man känna av nu hur man vill ha det!

Är SÅ NÖJD med vårt soliga läge!! - Även om jag får sitta på dyna i sprängsten än så länge  =)
Sol hela dagen tills den försvinner sent på kvällen, så underbart!!

Emil håller på att bygga garage & carport, ovanpå detta får vi förvaring- det blir toppen!

******************************************************************************************************************************

Den lilla bebisen som är på G växer för fullt och sparkar & lever rullan i min mage. Vid inventering av min garderob har jag förskräckt konstaterat att inga kjolar eller shorts passar numera så det måste handlas lite nytt!  Fast det är ju ett lyxproblem som kan lösas =)  Nu är det mindre än 3 månader kvar eller exakt 83 dagar tills den är beräknad!  Och bara härlig sommar emellan! Ska bli så spännande! **Längtar**
image299 ( bild lånad från Matton Images)
******************************************************************************************************************************

 Annars är det jobb som vanligt och tiden tenderar ju att bara försvinna i rasande takt! Vi har tagit det ganska lugnt den sista tiden, mest fixat och donat hemma, haft ett par kalas då både jag o Emil fyllt år- och Jisses vad det var skönt att "kunna" bjuda hem folk, utan att man drabbas av cellskräck !

Jag har piggnat till lite efter vintern & våren graviditetskoma, och tillbringar numera inte enbart tiden på soffan ;-)
Ett par sidor har t.o.m blivit scrappade- kors i taket!!  Det har man saknat kan jag lova! Lustigt med den kära hobbyn bara,  den finns alltid i tankarna,  även om man inte orkar/hinner hålla på med det i praktiken. Ni som är bitna vet!!
 

Imorgon söndag kan det finnas chans för en träff med Paperdollstjejerna, ska kolla upp detta lite närmare med Malin H !

Nä nu måste jag ta tag i lite jobb!!
Hoppas ni har en skön lördag! *Kram!*

Kommentarer
Postat av: Ita

Nämen trevligt att höra ifrån dig igen Maria och stort grattis till bebben i magen!! Har lyckats undgå detta (tror jag). Ja visst är det skönt med lite plats, och det är nog helt rätt att känna in sig lite var man vill ha sina grejoer.
Kram

2007-06-10 @ 09:55:43
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se
Postat av: Malin H

Kul att se dig idag!! Så fin du är!! Att vara gravid passar dig bra! Hoppas som sagt att vi kan komma till dig snart och se hur du har det!!
Kram kram

2007-06-10 @ 21:34:03
URL: http://malinsscrap.blogg.se
Postat av: nancy

Jäääätte kul att du kom.Du e såå fin med den lila kulan på magen, Grattis (igen)
Hoppas alla förlossningsberättelser inte skrämmde dig allt kommer att gå hur bra som helst.
Håller med Malin de hade varit kul att komma och se live hur du bor,något vi får göra till hösten hoppas jag (oj nu bjöd jag nästan in mig själv ,de e inte meningen *L*)
Sköt om dig kram

2007-06-10 @ 23:59:01
URL: http://pinknanc.blogg.se
Postat av: Erica

Härligt att träffa dig igen!
Ha nu en underbar sommar! Kram Erica

2007-06-11 @ 07:20:37
URL: http://ericasscrap.blogg.se
Postat av: Malin

åh vad härligt det var att träffa dig igår! hoppas att vi snart kan komma upp till er hela familjen...ska vi kolla på söndag kanske? nu på söndag? ska vi höra med våra grabbar om det kan passa? är det fint väder så är det ju härligt... jag är hemma VAB idag - ja du såg ju barnens ögon igår. *suck* kram på dig. vi hörs kanske under dagen?

2007-06-11 @ 08:39:04
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: elisabethp

Hej!!!!!!Vad roligt att se dej ute i etern igen!!Skulle gärna ha kommit vägen om paperdolls igår,men jag hann verkligen inte..Jag hoppas vi ses iallafall under sommaren! Skönt att höra att du e piggare nu! Och jag lovar att höra av mej om vi åker mot mollösund.Så kanske du kan få dej ett gott skratt.
kramar!!!

2007-06-11 @ 17:41:36
URL: http://www.elisabethp.blogg.se
Postat av: Anna

Vad spännande med ert hus, längtar till jah får se mer foton från det.
En altan/uterum är inte helt fel att ha, jag
fick vänta i 5 långa år innan det blev något här.
Grattis till bebisen.
Kramen Anna

2007-06-11 @ 21:42:03
URL: http://annastenman.blogg.se
Postat av: Anneli

Tack! Ja visst var den bekant! *L*
Härligt att se dig i söndags, du såg så fräsch ut med din fina mage!
Hoppas nu att ni fått ordning på telefoni och bredband så du kan blogga hemifrån.
krAM Anneli

2007-06-12 @ 13:32:11
URL: http://anneli68a.blogg.se
Postat av: Morfen

Åh vad roligt med en uppdatering från dig. En liten fågel viskade för inte längesedan att det bodde bebis i magen - GRATTIS!!! Vad spännande och vad roligt och så skönt att ni hann flytta innan. Får hoppas du får ordning på bredband och sånt snart. Kram!

2007-06-12 @ 15:13:38
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: Scarlett Johansson

I like the site. Shame about the problems with the guestbook.

2010-11-24 @ 14:51:05
URL: http://scarlett-johansson.blogetty.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0