Fredag: Gardiner, garageport och soffläge

Var uppe med Emil kl. 5.55. Åt frukost och kikade lite på Nyhetsmorgon innan jag drog igång mitt stora mission för dagen: Sy gardiner till köket

Inte vilket mission som helst, det tog bannemej tid!!
Tyget jag valt var kraftigt (och dessutom randigt-vilket gör det hela lite pilligare), och blev lite tungjobbat, gardintypen ser väldigt enkel ut, men var jobbig att göra! Mäta, nåla, vika, pressa, springa upp till symaskinen, sy en söm, ner i tvättstugan igen och upprepa det hela ca 5 ggr per gardin...
Avbröt för samtal med mammsen i en halvtimma, annars var jag klar kl. 12... Det var den förmiddagen det! =)

image362

Korta och veckade, som kanske inte syns så bra här men,  jag känner mig rätt nöjd med att ha det gjort- äntligen- efter 4 månader i huset!

På torsdagen fick jag upp dessa, även de svarta- testade med vita först men det blev på tok för blekt:
image364

Skönt att ha nedervåningen "färdiggardinad" äntligen! Nu är det bara lite nya möbler som saknas!
********************************
När E kom hem åkte vi till Mollösund för att hämta garageportar han beställt, stannade och köpte pizza,
och åt lite framför tv:n.  E började arbetet med att montera portar och jag påbörjade "arbetet" med en LO.
Sedan kom min bror och hans tjej, så blev det lite umgås & prat till sena kvällen.
********************************

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe!
Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: nancy

wow vilket kök allt e bara skit snyggt (ursäkta mitt"tale"sätt)Gardinerna e toppen.Hoppas man får se de i verkligheten någon gång *L*.
kram

2007-09-01 @ 20:07:37
URL: http://pinknanc.blogg.se
Postat av: Anonym

herriejisses så fiiiiiiint!!! jag förstår om du e nöjd!!
kram

2007-09-02 @ 09:52:44
Postat av: elisabethp

föregående inlägg var från mej..men namnet ramlade visst bort..

2007-09-02 @ 09:54:43
Postat av: Junitjej

SNYGGT KÖK!!

2007-09-08 @ 20:40:00
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0