Måndag

Lilla snuffan var så duktig i natt, vi fick sova nästan 5 timmar i sträck under natten, då gjorde hon ett gnyende, för att somna om ytterligare en timma, så vi gick inte upp förrän vid 9. Skönt! Fast idag har hon varit lite gnällig emellanåt, men så kan det ju vara =)

Igår var hennes mormor på besök med sin man och Emils morbror och hans familj. Då var hon snäll som en liten docka!  Idag har farfar hennes varit här och inspekterat. Hon fick världens sötaste body & mössa med röda & blå fåglar på, perfekt att scrappa *Hihi*

Roligt att få post är det också, idag fanns det ett supergulligt kort från Elisabeth i lådan:
image376
Tack så mycket söta du!! 
( blev så förtjust i stämplarna från hÄnglar´s senaste, då det passade så bra just nu- både barnvagn och katter fanns med,  vagnen ser ni här!)

Nu ikväll kommer min bror med sin lilla familj och hälsar på, så lillan ska få träffa kusin Holly igen, här ska plåtas!!


Angående namn till "Lilltösen" så har jag ju alltid sagt att om jag får en dotter ska hon heta Cornelia, dels för att jag tycker det är så fint, dels för att det finns i släkten. Men jag är inte lika säker längre! Hon kändes inte riktigt som en liten "Nellie", och hennes pappa har fastnat för Thea, vilket jag också tycker är väldigt fint, så det lutar nog åt en liten Thea. Eller kanske Teah?  Vi skojade lite om Molly som är gulligt, men Holly & Molly blir nog liite mycket, värsta Humle & Dumle!!  *Skrattar*

Ja angående detta återkommer vi, för nu hör vi att kusin är på plats!
Kram på er &  Go kväll!!


Kommentarer
Postat av: Malin

åhh så mysigt det låter.. och det var mysigt att prata med dig en snabbis idag också *kramar* hoppas vi hörs snart igen

2007-09-10 @ 21:10:17
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: Tinafina

Skall bli spännande att få höra vad lilltösen skall heta!
Gulligt kort!
kram Tina

2007-09-10 @ 21:15:36
URL: http://tinafina.blogg.se/index.html
Postat av: Anneli

Fina namn på förslag! Gillar Nellie!
Men jag håller med dig, dom måste se ut som det oxå *L*. Vår Robin fick sitt namn tidigt och när han kom ut såg han ut som en Robin oxå.
Njut och må så gott! /kram Anneli

2007-09-11 @ 10:08:12
URL: http://anneli68a.blogg.se
Postat av: Ita

Thea e väl fin, hur ni än stavar det och hon kan ju heta cornelia i 2a namn. Väntar spänt på att ni ska bestämma er =)
Kram

2007-09-11 @ 18:24:06
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Cornelia är ett fint namn. Det heter vår yngsta dotter.
Nellie e också fint.
Men som sagt, det ska passa barnet också.Vår Cornelia fick sitt namn mitt under förlossningen, jag väste ut det mellan värkarna. Och när hon sen var född så hade hon redan ett namn. Lustigt för det fanns inte med bland våra förslag.
Kram Elisabeth

2007-09-13 @ 09:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0