Tisdag Morgon och vår utsida

Idag har vi varit uppe före tuppen, 06.00. Thea, som har namnsdag idag, ligger ute och sover efter en liten promenad.
Jag ska sätta mig och knåpa ihop ett litet minialbum till "Momo" , min mamma som fyller år idag. Thea har lärt sig säga MOMO (och är ursöt när hon formar munnen som ett o och babblar om sin älsklingsmormor) så albumet består i grund till 4 bokstäver som lyder Momo =). Papper ska klistras på och dekoreras, och lite foton på Thea o mormor från sommaren ska sättas på.
Lite städning, kantarellstekning, infrysning av äpplen- ska bara skalas och skivas först.., och kanske en fika med en gammal kompis blir det innan det är dags för kalas hos Momo i kväll.

Tänkte också visa bilder från vår utsida, som Emil grejat med under semestern, jag vet att det var ett par månader sedan, men jag hart glömt att visa..

Först blev det en farstukvist, nästa år kommer det byggas mer på denna, det ska bli fönster på sidorna och mer under taket framtill, samt snickarglädje på:


Sedan var det stenläggning runt huset


Snickarglädje sågades ut och limmades, slipades och målades och sattes upp i alla hörnen:


En liten höstplantering i krukorna utanför dörren:
 


Och till sist, efter en massa vändor med traktor och harv, stenplockning och tilljämning, var det dags att så gräsmatta!
Nu har det  börjat ta sig ordentligt, se här:



Så, det var allt för nu,
Ha en skön dag!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Det är underbart fint erat hus! Härligt med snickarglädje!!

Hoppas ni hade en trevlig kalaskväll!

krAM Anneli

2008-09-23 @ 21:15:46
URL: http://anneli68a.blogg.se/
Postat av: malin

WOW - jag inser att det är alldeles för länge sedan vi var och hälsade på... precis som vi sa alldeles nyss ;) men vi får se till att få till det snart - hela familjerna!!! kram på dig!

2008-09-23 @ 22:16:25
URL: http://mallafors.se
Postat av: malin

helt underbara bilder var det såklart... kram

2008-09-23 @ 22:16:53
URL: http://mallafors.se
Postat av: elisabethp

Ååååhhh, vilka fina snickarglädje-hörn!!! Jag håller på att leta på nätat efter tips på såna för vi har också planerat lite pynt på huset. Men dessa var ju dundersnygga!!

kolla in i paperdollsbloggen!

kramkram

2008-09-25 @ 15:59:33
URL: http://elisabethp.blogg.se/
Postat av: Ita

Vilka fina "snickarglädje" ni har, helt ljuvliga.

Hoppas att allt e bra annars.

Kram

2008-09-30 @ 16:25:58
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0