Lugn & Ro efter röjardag

Igår fick jag hjälp av kära Cissi att röja ut allt som inte hör hemma i Theas rum! Så himla skönt! Detta medförde att det blev röjt och iordningställt i hyllan på kontoret också. En sten föll från mitt hjärta, och att-göra-listan kortades av betydligt!
Emil kom hem med en stor påse svamp som ska rensas sedan.

Mormor tog med sig Thea hem, och vi hade en skön hemmakväll med thaimat och bara Elliot att mysa med. Annan ljudnivå helt klart! 

I dag har vi tapetserat om bardiskväggen i köket och sytt dynor till bänken Emil snickrade. Jag har sorteratoch märkt upp urvuxna Thea-kläder, och påbörjat en styck renovering av pianopall.
Vad mycket man kan få gjort med bara ett barn hemma ;-)!
Thea kom från mormor och hade haft jättekul med kusin Holly. Nu är hon, Emil och gammelmorbrorn ute och plockar svamp. 

Denna tapet var det tidigare:


Nu är det denna:


En röd/blårandig tapet från Boråstapeters "New Classic"-kollektion. Det känns mycket ljusare (fast det är väldigt ljust ändå) och blev jättebra! Perfekt då det inte ens går en rulle om man vill förändra rummet.

Nu ska jag se om jag kan få målat lite på min pall, ha en fin lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0