Fredagsmorgon

Solen skiner idag med, så härligt så härligt!
Även idag blir det en tur till stranden, gäller att passa på- man vet aldrig när sommaren tar slut!
Hörde att det bara ska bli 13 grader på måndag..

På förmiddagen igår var vi bara hemma- till slut måste man ju trotsa vädret en stund och ta itu med tex städ & tvätt. 
Mitt på dagen åkte vi till ytterligare en annan strand, men satt mest i skuggan, skönt det också- ändå fick axlar och den stora magen massor av färg. 

Sedan åkte vi vägen om färgaffären och inhandlade  mer vit färg, ny pensel och målarvätt. Jag har tre projekt stående att ta itu med, och känner så för att komma igång! Ett gammalt skåp- tänkt att bli DVD/ CDförvaring i TV-rummet, ett gammalt skrivbord jag funderar på att ha i rummet här uppe som jag håller på med, men som fått ett ofrivilligt stopp- upptäckte igår att jag fått bokdörrar istället för Ek- kompromiss då jag skulle haft vitt men de var slut- och är inte speciellt sugen på en tur till det stora möbelvaruhuset nu... 
Det sista projektet är en nätt byrå/ sekretär som inhandlades för nån månad sedan, men som står i väntan på att jag ska ta hand om det. Funderar på om Thea ska ha det som skrivbord på sitt rum kanske?

Scrappade en snabb sida igår medan Thea sov, med bild från Modellab i våras:


Här är en till från lördagsträffen, har dock suddat brudparets ansikten för säkerhets skull, då jag inte frågat dem om att lägga ut bilden, de var väldigt fina i vilket fall som helst!



I går dök det  äntligen upp foton i min brevlåda, skönt!

Nu ska jag se om Thea kan "hjälpa mig" att, för varje gång som jag sätter mig vid datorn så blir röran värre härinne- liten tjej kan dra fram grejor, måla och stöka ner kan jag lova- och jag är just nu morgontrött- men jag skyller på alla vändor till badrummet nattetid, värmen som gör att man inte kan sova, och kraftuppladdning inför kommande förlossning!
 
Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Sara

Fast det där med 13 grader stämmer inte. Det ska bli cirka 18-19 grader på måndag och tisdag. :)



Vilka fina layouter!

2009-07-03 @ 15:07:25
URL: http://sockertrollet.blogspot.com
Postat av: Erica

Vilken härlig LO, den på dig :) underbart kort. Hoppas du hinner dina projekt innan bebisen kommer ...... för sedan blir det nog snålt med pyssel tid ett tag kanske ;)

Kram kram Erica

2009-07-03 @ 21:51:05
URL: http://ericasscrap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0