Reklamskadad redan?

Thea har aldrig varit intresserad av TV-tittande eller speciellt sugen på att kolla på film. Jag är inte direkt ledsen för det, tids nog kommer hon sitta klistrad i TV-soffan så det både räcker och blir över. Ibland kan hon vilja att vi ska sätta på en Bamse-DVD eller oss vuxnas favorit (NOT) Teletubbies, 2 minuter senare håller hon på med annat.  Hur som helst kan det ju bli lite soffsittande på kvällarna här hemma, och häromdagen fick jag bevis för att reklamen går hem, eller åtminstone in!

Jag och Thea var och handlade mat, står vid mjölkkylen och ser ut en lämplig förpackning med yoghurt.
Thea säger : Jag vill ha den, mamma! 
                   Vilken då? Svarar jag och tror att hon siktat in sig på smaskiga Yoplait
                   Nej- den!!  Säger hon och fortsätter peka åt samma håll.
                   Va? Jag vet inte vilken du menar! svarar jag och ber henne att peka.
                   Jag vill ha Actimel! svarar ungen, inte ens 2 år fyllda, och pekar febrilt på förpackningen som står ovanför Yoplaiten.


(Bilden lånad från Actimel.se)



Full i skratt kör jag vidare med vagnen och svarar att vi tar Actimel en annan gång. Fast i dessa influensatider kanske hon tänker helt rätt, att bygga upp sitt immunförsvar kan ju inte skada! Så  Actimel - budskapet når ut!    ;-) 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Men vad roligt!!!!

Vilken härlig unge!!



Kram Sofia

2009-09-02 @ 18:56:57
URL: http://fialisan.blogg.se/
Postat av: Anneli

Aj aj! S Ja snacka om koll!

krAM Anneli

2009-09-03 @ 09:11:37
URL: http://anneli68a.blogg.se/
Postat av: Ita

Ha ha ha, ja det var ju ett tydligt bevis det.

Krma

2009-09-04 @ 10:23:30
URL: http://itasscrappodatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0