Uppvaktad och saknade knoppar

För en stund sedan kom barnens gammelmorbror hit på skidor och hade med sig en ask mörk choklad och en liten burk citronhonung, odlad alldeles nära här hemma. Och detta bara för att lilla jag råkar ha namnsdag idag!
Man tackar, man tackar, väldigt gulligt av dem! Nu är ju söndagsmyset ordnat- en god kopp te med citronhonung och en bit mörk choklad sitter aldrig fel!




En av orkideérna här hemma skulle just börja blomma om, men blev bestulen på tre utav sina vackra knoppar häromdagen. En nyfiken Thea, snart 2½ lägger tre stycken runda ting framför mig och frågar "Mamma, vad är detta?"  Jag fick titta lite innan jag kopplade vad det var för något... Så blomningen blir inte lika fin som vanligt denna gång, men om ett halvår blommar den förhoppningsvis igen ;-)



Önskar en riktigt skön söndag till Er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0