En liten flugsvamp och några LO:s

Jag har ju virkat lite på sistone, lättare att vara social i soffan då, när (om) barnen somnat. Bllir så rastlös av att bara sitta, men har jag nåt att pilla med går det riktigt bra! I helgen blev det en liten flugsvamp ur "Virka amigurumi"-boken. Inte så söt som på bilderna i boken, men rätt snabbt & rätt lätt att göra.


Idag sov Elliot i strax över 2 timmar, skönt kan jag lova, för den killen är inte så trött av sig... Håller mig vaken halva nätterna- den sista månaden vaknar han ca 5-6 gånger/ natt och piper, ska äta och kravlar omkring. Inte nog med det, sedan ska han vara vaken från 06.00, precis som sin syster, så jag känner mig inte som en nyutsprungen ros direkt.. Men iallafall, i förmiddags ville Thea pyssla, så vi satte oss vid scrapbordet i en dryg timma. Jag gjorde dessa 3 sidor, snabba och simpla, men ändock några kort mindre i högen och några minnen till bevarade. För det är så jag får se det numera, inga konstverk kommer till under detta tak på ännu ett tag..






Enkelt och "platt", ganska dekorationslöst, men ändå..
Med en 2,5-åring som river i allt man har framme, och nu börjar ge sig på det som finns dolt i skåp och annat, så gäller det att vara kvick. Vill gärna använda min revolution lite mer, för ofta blir titlarna lite begränsade när man ska använda sig bara av stickers- ofta saknas just de bokstäverna man vill ha. Revvan får väl jobba mer när Thea blir lite äldre :) 

Nu är det dags att fixa lite annat på nätet, så hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Ita

Jag är sååå impad att du hinner scrappa över huvudtaget! Skulle vara jätte glad om jag fick gjort 1 i veckan... men nu känns det som 1 i halvåret, därför e träffar bra för min skull.

Kram

2010-03-26 @ 16:46:50
URL: http://itapitas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0