Virkad prinsesstårta

Äntligen är ett av mina "projekt" färdigt! Nu har inte just detta tagit så lång tid, påbörjade operation virkning av rosa prinsesstårta i torsdags. Passar så fint till Thea, som älskar att duka fram och stöka med köksgrejor :)



Mönstret kommer från boken "Virka Amigurumi" av Mia Bengtsson. Boken innehåller en massa söta figurer och det var ganska enkelt att virka åtminstone denna tårta. Jag fick konferera med mamma på telefon ett par gånger när jag blev osäker bara;-).

Nu kanske det är dags att ta itu med ca 80 mormorsrutor vars trådar ska fästas också... Med räkneexempel på arbetsinsatsen 80 rutor x 8 trådar= 640 fästanden, nja, jag skjuter nog på det ett tag till.. Så går det när man som oerfaren virkerska inte vet hur man gör det under pågående virkning!
Alltid lär man sig något!

Får se om Lilla Fröken vill servera tårta sedan!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jisses, impad! Jag kan inte virka. Jättesöt tårta!

Kram Sofia

2010-03-16 @ 17:57:32
URL: http://fialisan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ja hjälp en så fin tårta! :) Kan tänka mig att Thea är riktigt stolt nu när hon ska bjuda på kaffe. ;)

Föresten...min kille fick uppehållstillstånd igår! :D

Kramar Emelie

2010-03-16 @ 23:20:33
Postat av: Ita

JAG hade ALDRIG klarat av att virka detta, kan inte virka... vet hur man gör men inte mer, kan itne sy heller, e sååå avensjuk på alla som kan fixa och dona med symaskinen (jag äger faktiskt en haha) raksömn somm man använder när man syr upp gardiner e tillräckligt svårt... bättre att lämna bort och betala för det ;)

Kram

2010-03-17 @ 09:08:27
URL: http://itapitas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0